Pregled bibliografske jedinice broj: 902728
Sustavi zaštite djece na internetu
Sustavi zaštite djece na internetu, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 902728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustavi zaštite djece na internetu
(Child protection systems on the Internet)
Autori
Leskovec, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
51
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
Medijski odgoj ; medijska pismenost ; internet ; pedagoški modeli ; sustavi zaštite
(Media education ; media literacy ; internet ; pedagogic models ; protection systems)
Sažetak
U današnje vrijeme mediji su implementirani u sve aspekte života modernog čovjeka. Oni oblikuju i definiraju našu stvarnost, nameću nam i pobijaju ideale, a što mediji nisu prikazali, gotovo da se nije ni dogodilo. No osim na odraslog čovjeka, mediji neminovno utječu i na djecu. Najmlađa populacija često je izložena (neprimjerenim) medijskim sadržajima već od najranije dobi. Zbog toga se odrasli suočavaju s raznim izazovima odgoja za medije. S jedne strane, puštajući dijete da samostalno donosi odluke pomaže njegovom samopouzdanju i autonomnosti, no s druge strane, zbog nedostatka iskustva u korištenju medija, djeca se mogu naći pred raznim opasnostima neprimjerenih sadržaja. U pronalasku "zlatne sredine" u kojoj će dijete dobiti sve potrebne informacije te mogućnost samostalnog odlučivanja u kontroliranim uvjetima najveću ulogu ima socijalna sredina u kojoj dijete sazrijeva, odnosno roditelji. Postoji niz metoda i načina prevencije i zaštite djece od negativnih strana medija, pri čemu posebice mislimo na korištenje interneta. Te metode mogu se svrstati pod određene pedagoške pristupe, a najjednostavnije rečeno, pedagoške modele možemo podijeliti na one zabrinutije i one s više povjerenja. Zabrinutiji modeli često dijete doživljavaju kao "bespomoćno" te raznim tehničkim postavkama i zabranama nastoje umanjiti štetne utjecaje interneta. S druge pak strane, pedagoški modeli s više povjerenja nastoje djetetu zajamčiti autonomnost u samostalnom donošenju odluka pri korištenju medija. Medijska pismenost stoga postaje krajnji cilj i produkt odgoja za medije te omogućuje djetetu da razvija "sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i odašiljanja poruka posredstvom medija" (Zgrabljić Rotar, 2005: 10, prema: Aufderheide, 1992).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti