Pregled bibliografske jedinice broj: 902632
Uporaba novih medija u cjeloživotnom obrazovanju: razlika između informacijske i medijske pismenosti
Uporaba novih medija u cjeloživotnom obrazovanju: razlika između informacijske i medijske pismenosti, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 902632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba novih medija u cjeloživotnom obrazovanju: razlika između informacijske i medijske pismenosti
(The use of new media in lifelong learning: the difference between information and media literacy)
Autori
Marinčić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
85
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
novi mediji, cjeloživotno obrazovanje, e-učenje, informacijska pismenost, medijska pismenost
(new media, lifelong learning, e-learning, information literacy, media literacy)
Sažetak
Podatak od samo 2, 5 posto odraslih građana u Hrvatskoj koji sudjeluju u nekom programu cjeloživotnog obrazovanja, u odnosu na 20 posto njih u EU, nameće pitanja o razlozima za nedostatak zainteresiranosti za obrazovanjem i usavršavanjem vještina tijekom cijeloga života (Bratonja Martinović, 2015.). Novi mediji pokazali su se kao idealni za poticanje i olakšavanje učenja u programima cjeloživotnog obrazovanja, poput e-učenja, budući da dodiruju gotovo svaki aspekt čovjekova života.Za učinkovito korištenje novih medija u cjeloživotnom obrazovanju potrebne su informacijska i medijska pismenost kao preduvjeti za savladavanje vještina njihove kritičke i optimalne uporabe. Što o ovom problemu kažu teoretičari i građani te što predlažu europske strategije istraženo je u ovome radu. U radu su prikazani rezultati istraživanja metodom online anketnog upitnika među 78 ispitanika koji koriste nove medije. Cilj je bio analizirati stavove i mišljenja te stupanj zainteresiranosti o novim medijima i cjeloživotnom obrazovanju bez obzira na iskustvo te istražiti percepciju o informacijskoj i medijskoj pismenosti. Rezultati istraživanja mogu poslužiti kao osnova za razumijevanje odnosa prema novim medijima u cjeloživotnom obrazovanju, stavova onih koji imaju i koji nemaju iskustva s takvim programima te svjesnosti o važnosti medijske i informacijske pismenosti. S pomoću dobivenih rezultata moglo bi se potaknuti građane i institucije na razmišljanje o aktivnom uključivanju u takve programe i njihovu organiziranju, korištenju novih medija u procesu cjeloživotnog obrazovanja i učenja te daljnja istraživanja na nacionalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti