Pregled bibliografske jedinice broj: 902557
Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća
Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 902557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća
(The importance of quality management for competitive advantages development in food companies)
Autori
Dizdar, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
57.
Mentor
Mencer, Ivan
Neposredni voditelj
Ivančić, Valentina
Ključne riječi
kvaliteta ; upravljanje kvalitetom ; zadovoljstvo kupaca ; prehrambena poduzeća ; konkurentska prednost
(quality ; quality management ; customer satisfaction ; food companies ; competitive advantage)
Sažetak
Kvaliteta se kroz povijest razvijala kao i čovječanstvo. Razvojem društva rastu i zahtjevi za kvalitetom koja se u počecima nije kontrolirali ili se kontrolirao samo finalni proizvod. Razvojem znanja i tehnologija proizvođači uviđaju da je kontrola kvalitete tijekom procesa proizvodnje uvelike efikasnija nego provjera na kraju proizvodnog procesa kada nema mogućnosti za popravak. U tom razdoblju, proizvođači se okreću zadovoljenju potreba i zahtjeva kupca te im kupac ima centralnu ulogu u poslovanju. Sve više intelektualaca daje svoj obol u pristupu kvaliteti te se iz tih koncepata i teorija razvija upravljanje kvalitetom kao standardizirani sustav s ciljem maksimiziranja zadovoljstva kupaca uz minimalne ukupne troškove i postizanje stalnog napretka. Fokus takvih sustava bio je isključivo kupac i zadovoljenje njegovih potreba. Time se uloga kvalitete ističe kao jedan od temeljnih čimbenika konkurentnosti. Usvajanjem normi sustava upravljanja, proizvodnja postaje efikasnija i profitabilnija, smanjuju se troškovi koji su nastajali zbog propusta u kvaliteti, no, kako sustavi upravljanja kvalitetom postaju dostupni svima, zaoštrava se konkurencija na tržištu. U toj situaciji najviše su profitirali kupci jer se opće stanje kvalitete proizvoda na tržištu, a posebice prehrambenih proizvoda, drastično povećala. Poduzeća se okreću kvaliteti i stalnom usavršavanju sustava upravljanja kvalitetom kako bi ostvarili konkurentsku prednost, odnosno stvorili više ekonomske koristi i okrenuli percepciju kvalitete kupaca u svoju korist, a sustavi upravljanja kvalitetom postaju neophodni kako bis e osigurala kvalitetna i sigurna hrana za potrošače. U sklopu ovoga rada, provedeno je i istraživanje iz čijih rezultata se dokazuje da je kupcima kvaliteta prehrambenog proizvoda najvažniji faktor prilikom kupovine i da percepcija kvalitete ima važnu ulogu na razvoj i održavanje konkurentske prednosti prehrambenog proizvođača iako kupci nisu dovoljno informirani o sustavima upravljanja kvalitetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka