Pregled bibliografske jedinice broj: 902506
Profesionalizacija uloge školskih ravnatelja: prema izradi kompetencijskog standarda ravnatelja škola u Republici Hrvatskoj
Profesionalizacija uloge školskih ravnatelja: prema izradi kompetencijskog standarda ravnatelja škola u Republici Hrvatskoj // Suvremeni izazovi u radu (školskog)pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 178-194
CROSBI ID: 902506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalizacija uloge školskih ravnatelja: prema izradi kompetencijskog standarda ravnatelja škola u Republici Hrvatskoj
(The Professionalisation of the School Principals’ Role: Towards Establishing the Competency Standard for School Principals in Croatia)
Autori
Fegeš, Klara ; Kovač, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Suvremeni izazovi u radu (školskog)pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića
Urednik/ci
Turk, Marko
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
178-194
ISBN
978-953-7975-46-3
Ključne riječi
školski ravnatelji ; profesionalizacija ; kompetencije ; kompetencijski
(school principals, professionalisation, competencies, competency standards,)
Sažetak
Ovim se radom nudi doprinos u promišljanju i stvaranju kvalitetnih stručnih podloga za uvođenje programa sustavnog stručnog osposobljavanja i usavršavanja školskih ravnatelja te ističe važnost profesionalizacije uloge školskih ravnatelja za unapređenje kvalitete rukovođenja školskih ustanova u Hrvatskoj. U radu se najprije iznosi detaljan pregled literature relevantnih autora koji su svojim radovima doprinijeli razumijevanju i određivanju profesionalne uloge i funkcije ravnatelja u suvremenom obrazovnom kontekstu te potencirali važnost profesionalizacije njihove uloge. Postojanje precizno definiranih i jasno određenih kompetencijskih standarda izrazito je važan element profesionalizacije uloge školskih ravnatelja pa je u radu prikazan dosadašnji tijek znanstvenih i stručnih rasprava o kompetencijama uspješnih školskih ravnatelja, važnosti postojanja i uvođenja kompetencijskih standarda te je iznesen pregled i kratka analiza strukture i sadržaja kompetencijskih standarda školskih ravnatelja u nekoliko različitih država (Australiji, Kanadi, Sjedinjenim Američkim Državama, Engleskoj i Sloveniji). Upozorava se na važnost i potrebu sustavnog stručnog osposobljavanja i usavršavanja školskih ravnatelja te se kroz prikaz podataka relevantnih policy izvještaja osvrnulo na postojeće stanje u Hrvatskoj u tom pogledu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
13.04.1.3.13
HRZZ-IP-2014-09-1825 - Istraživanje školskog vođenja iz distributivne perspektive u hrvatskim školama (IScLEAD) (Rafajac, Branko; Staničić, Stjepan; Robotić, Vjekoslav, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vesna Kovač
(autor)