Pregled bibliografske jedinice broj: 902502
Učinkovito upravljanje školama na lokalnoj razini
Učinkovito upravljanje školama na lokalnoj razini // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2016), 1; 175-207 doi:10.15516/cje.v19i1.2214 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 902502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovito upravljanje školama na lokalnoj razini
(Efficient School Management at the Local Level)
Autori
Kovač, Vesna ; Rukavina Kovačević, Ksenija ; Rafajac, Branko
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2016), 1;
175-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna politika, školski menadžment, školski ravnatelj
(education policy, school management, school principal)
Sažetak
Svrha ovog rada je razvijanje teorijskog okvira koji se može primijeniti za analizu i empirijska istraživanja učinkovitosti upravljanja školama na lokalnoj razini u hrvatskom kontekstu. U radu su eksplicirane bitne dimenzije prema kojima je moguće pratiti praksu upravljanja školama na lokalnoj razini, i komentirani su primjeri modaliteta mjera jačanja školskih i učeničkih kapaciteta koje se provode u određenim lokalnim samoupravama. Pregled dostupnih podataka pokazuje da prioriteti ulaganja jedinica lokalne samouprave u različite tipove intervencija bitno variraju u različitim lokalnim okruženjima, a mogućnost ulaganja u programe za koje postoje indicije da su povezani s jačanjem školskih i učeničkih postignuća ovisi o tome koliko su otprije razvijene osnovne materijalne pretpostavke za nesmetano funkcioniranje škola. Analizirane su i predložene smjernice za korištenje učinkovitih mehanizama potpore na relaciji suradnje između lokalnih instanci upravljanja (osnivača škola) i školskih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
13.04.1.3.13
HRZZ-IP-2014-09-1825 - Istraživanje školskog vođenja iz distributivne perspektive u hrvatskim školama (IScLEAD) (Rafajac, Branko; Staničić, Stjepan; Robotić, Vjekoslav, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online