Pregled bibliografske jedinice broj: 902443
Maloljetnici kao korisnici internetskog sadržaja iz roditeljske perspektive
Maloljetnici kao korisnici internetskog sadržaja iz roditeljske perspektive, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 902443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Maloljetnici kao korisnici internetskog sadržaja iz roditeljske perspektive
(Minors as the Internet content users from parents perspective)
Autori
Kovačić, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
58
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
digitalni domoroci ; digitalni imigranti ; medijski odgoj ; internet ; djeca ; roditelji
(digital natives ; digital immigrants ; media literacy ; internet ; children ; parents)
Sažetak
Zahvaljujući novim medijima započelo je doba interaktivnosti. Informacija je digitalizirana, a radio, tisak i televizija više nisu primarna sredstva čovjekova informiranja. Uvelike se promijenio način na koji živimo i komuniciramo. Uređaji kao što su smartphone i tablet postupno su se integrirali u naše okruženje te nam je svakodnevica bez njih gotovo nezamisliva, a ovisnost o tehnologiji nije samo problem odraslih, već i djece. Živimo u vrijeme digitalnih domorodaca, generacije djece i mladih koji su rođeni i odrastaju u vrijeme masovne primjene tehnologije. Od malih nogu govore jezikom digitalnog, a tehnološki uređaji u ranoj životnoj fazi postaju njihove igračke i sredstva za učenje, a potom i komunikaciju. Odrastanje u takvom okruženju bitno obilježava njihovo ponašanje, navike, interese i djelovanje. O maloljetnicima kao korisnicima internetskog sadržaja provedena su mnoga istraživanja, a riječ je o temi kojom se redovito bavi niz stručnjaka. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je temeljem stavova ispitanika i ispitanica otkriti kakvo je mišljenje roditelja o njihovoj malodobnoj djeci kao korisnicima internetskog sadržaja te doći do podataka o tome koliko su oni uključeni u život vlastitog djeteta na internetu, ali i otkriti kakvo je njihovo mišljenje o ponašanju djece na internetu. Rezultati su pokazali kako se djeca s tehnologijom susreću u dobi od godinu dana do pete godine života, a pritom se najčešće koriste smartphone uređajem. Internetom se koriste svakodnevno. No, unatoč tome i dalje više vremena provode u igri i druženju sa svojim vršnjacima. Također, istraživanje je pokazalo kako od nepoželjnih sadržaja na internetu roditelji svoju djecu nastoje zaštititi na različite načine: aktiviranjem opcija za filtriranje nepoželjnih sadržaja ugrađenima u internetskim preglednicima, ali i omogućavanjem djeci da se koriste internetom. Jednako tako, utvrdili smo kako roditelji uredno reguliraju vrijeme koje djeca provode na internetu te su prisutni uz njih za vrijeme dok se koriste internetom. Budući da je razvoj digitalne tehnologije pred roditelje stavio prilično velik izazov kad je riječ o načinu virtualnog života i navikama digitalnih domorodaca pokazalo se nužnim u odgojno-obrazovnim sustav uključiti medijski odgoj čija je osnovna svrha razvijanje sposobnosti analiziranja i vrednovanja informacija i kritičkog promišljanja medijskih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti