Pregled bibliografske jedinice broj: 902192
Izravna prodaja sira
Izravna prodaja sira, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 902192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izravna prodaja sira
(Direct selling of cheese)
Autori
Kalaš, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2013
Stranica
30
Mentor
Kalit, Samir
Ključne riječi
izravna prodaja, sir, obiteljsko gospodarstvo
(direct selling, cheese, family farms)
Sažetak
Prvi dio rada bavi se teorijskim pregledom sira uz navođenje definicije sira, procesa proizvodnje, povijesti i razvoja uloge mlijeka mliječnih proizvoda te sira u Hrvatskoj i svijetu te njegov prehrambeni značaj. Nadalje rad se bavi teorijskim pregledom izravne prodaje, također pojma i definicije te važnosti izravne prodaje te njezine uloge u prodaji proizvoda uz navođenje mjerodavne zakonodavne podloge. Empirijsko istraživanje temeljilo se na pet anketiranih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava diljem Hrvatske. Cilj završnog rada bio je opisati što je izravna prodaja, čimbenici koji utječu na izravnu prodaju i oblike izravne prodaje. U radu će se prikazati rezultati anketiranja pet obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG-a) koja se bave preradom mlijeka. Ankete će uključiti sljedeća pitanja: koje se vrste sira i drugih mliječnih proizvoda proizvode na gospodarstvu, na koji način se prodaje sir proizveden na gospodarstvu te će se istražiti vještine prodaje (komunikacija s kupcima). Korištene metode rada bile su anketiranje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) izravno dolaskom na gospodarstvo, na sajam ili putem elektroničke pošte. Provedena anketa sadržavala je šesnaest pitanja vezana uz načine izravne prodaje mliječnih proizvoda i vrste mlijeka koje se prerađuju. Pitanja su također obuhvatila dobnu strukturu kupaca i spol kupaca, te pitanja o udjelu dohotka od izravne prodaje u ukupnom dohotku gospodarstva. O tome sudjeluje li u izravnoj prodaji ženska ili muška osoba, o načinima deklariranja proizvoda, o tome govore li proizvođači kupcima o postupcima proizvodnje također se postavilo kao pitanja. Rezultati su pokazali da svi ispitanici provode izravnu prodaju na vlastitom gospodarstvu. Neki većinu svoje izravne prodaje sira obavljaju na tržnici, dok jedno od njih uz izravnu prodaju na tržnici, dio svoje izravne prodaje provodi i kroz ugostiteljske objekte. Što se tiče vrste sireva koji se proizvode, razlike nisu toliko značajne pa tako većina ispitanika proizvodi i prodaje polutvrde i tvrde sireve. Sva gospodarstva uspješno komuniciraju sa kupcima, te su u sustavu PDV-a, a broj kupaca kod svih ispitanika ima tendenciju porasta iako gospodarstva ne polažu dovoljno pažnje mlađim dobnim skupinama kupaca i u pravilu ne koriste moderne medije oglašavanja kao što su Internet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)