Pregled bibliografske jedinice broj: 902103
Unapređenje prodaje na primjeru distributera robe široke potrošnje
Unapređenje prodaje na primjeru distributera robe široke potrošnje, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 902103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unapređenje prodaje na primjeru distributera robe široke potrošnje
(Sales promotion- the case of a groceries distributor)
Autori
Kišpatić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
65.
Mentor
Mencer, Ivan
Neposredni voditelj
Ivančić, Valentina
Ključne riječi
unapređenje prodaje ; prodajno mjesto ; promocije ; potrošači ; povećanje prodaje ; promovirani proizvod
(sales promotion ; selling place ; promotion ; consumer ; sales increase ; promoted product)
Sažetak
Unapređenje prodaje je dio promotivnih aktivnosti koje poduzeća sve više koriste kako bi se prilagodili novim načinima plasmana svojih proizvoda i usluga. To je jedan od najučinkovitijih oblika marketinga kojeg poduzeća koriste, a izaziva brzu i jaku reakciju potrošača. Cilj je doći do novih kupaca ili klijenata uz zadržavanje postojećih. Sve je to zadatak unapređenja prodaje kao posebnog oblika promocije koji postaje važan dio ulaganja u prodaju svakog uspješnog poduzeća. U ovom diplomskom radu analizira se mogućnost utvrđivanja utjecaja promocijskih aktivnosti, konkretno unapređenja prodaje, na povećanje prodaje promoviranih proizvoda na primjeru distributera robe široke potrošnje. Prednosti unapređenja su poticanje potrošača na prvu kupovinu proizvoda i zadržavanje potrošača poticanjem na ponovnu kupovinu. Potvrđena je hipoteza na temelju koje je zaključeno da postoje pozitivni utjecaji unapređenja prodaje na prodajnom mjestu na povećanje prodaje promoviranog proizvoda. Istraživanje za potrebe diplomskog rada provedeno je u dva trgovačka centra u Zagrebu, Kauflandu Jankomir i Kauflandu Ravnice, 26. i 27. svibnja 2017. metodom uzoraka. Ispitanicima je uručen anketni upitnik tijekom promocije i degustacije Snickers čokoladice na prodajnom mjestu. Anketni upitnik sadržavao je 13 pitanja koja su bila ponuđena ispitanicima koji su sudjelovali u istraživanju, njih 70, a uzorak je bio slučajan. Pitanja u anketnom upitniku su strukturirana, odnosno, omogućuju ispitaniku da odgovori na pitanje ograničenim brojem odgovora. Cilj istraživanja bio je dobiti informacije o prodaji, motivima potrošača, proizvodu, kako bi se na temelju tih informacija moglo analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata istraživanja planirati oblik unapređenja prodaje koji dovodi do povećanja prodaje, ali i potvrditi postavljenu hipotezu. Rezultati istraživanja pokazali su da se unapređenjem prodaje znatno utječe na povećanje prodaje promoviranog proizvoda, pogotovo za vrijeme trajanja promocije, a postoje implikacije da će se trend povećanog opsega prodaje nastaviti i u razdoblju od minimalno 2 tjedna nakon promocije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka