Pregled bibliografske jedinice broj: 902093
Utjecaj kvalitete i dimenzija kvalitete prema Garvinu na odluku kupaca o kupovini automobila
Utjecaj kvalitete i dimenzija kvalitete prema Garvinu na odluku kupaca o kupovini automobila, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 902093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kvalitete i dimenzija kvalitete prema Garvinu na odluku kupaca o kupovini automobila
(The impact of Garvin's dimensions of quality on the decision of car purchasing)
Autori
Novosel, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
55.
Mentor
Mencer, Ivan
Neposredni voditelj
Ivančić, Valentina
Ključne riječi
kvaliteta ; dimenzije kvalitet ; , Garvin ; pokazatelji kvalitete ; kupovina automobila
(quality ; dimension of quality ; Garvin ; quality indicator ; purchasing cars)
Sažetak
Kvaliteta postoji od kada postoji i ĉovjeĉanstvo, te ne postoji njena jasna definicija. Mnogi autori su kroz godine dali svoj doprinos definiciji i razvoju kvalitete. Općenito se moţe reći da kvaliteta predstavlja zadovoljstvo kupca. Upravljanje kvalitetom predstavlja jedan od najvaţnijih zadataka menadţmenta, a odnosi se na zadovoljstvo kupaca i zaposlenih. Pokazatelji kvalitete odnose se na kvalitetu proizvoda, usluga, procesa i poduzeća. U današnje vrijeme svaki proizvod ima jednu temeljnu funkciju koja oznaĉava njegovu svrhovitost za toĉno odreĊenu namjenu. Proizvod uz temeljnu funkciju moţe imati i neke sporedne. Funkcionalnost proizvoda odnosi se na izvedbu proizvoda. Posljednjih godina sve više proizvoĊaĉa izraţavaju kvalitetu svojih proizvoda kroz pouzdanost, sigurnost, funkcionalnost i raspoloţivost. Ovisno o prirodi svakog proizvoda ovisi vrsta i broj pokazatelja kvalitete. Garvin je predstavio pet glavnih pristupa definiciji kvalitete i osam dimenzija kvalitete proizvoda. Svaka dimenzija kvalitete je samostalna i razliĉita od druge. U ovom radu istraţeno je na koji naĉin kvaliteta i dimenzije kvalitete prema Garvinu utjeĉu na odluku prilikom kupnje automobila. Pomoću anketnog upitnika koji je distribuiran putem društvenih mreţa anketirano je 127 ispitanika. Istraţivanje je pokazalo da je najvećem broju ispitanika bitna pouzdanost, vijek trajanja, usuglašenost i subjektivni dojam prilikom odluke o kupnji automobila. Ispitanici se prilikom odluke o kupnji automobila oslanjaju na testove pouzdanosti, provjeru specifikacija, standarda kvalitete, osobna iskustva i iskustva bliţnjih osoba. Ispitanicima nije bitno u kojem servisu popravljaju svoj automobil. Iz provedenog istraţivanje moţe se zakljuĉiti da ispitanicima osnovne performanse, specijalne i estetske karakteristike nisu toliko bitne kod odluke o kupnji automobila. Vaţnija im je pouzdanost i vijek trajanja automobila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka