Pregled bibliografske jedinice broj: 902066
Izvori konkurentskih prednosti IKEA-E
Izvori konkurentskih prednosti IKEA-E, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 902066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvori konkurentskih prednosti IKEA-E
(Sources of competitive advantages- the case of IKEA)
Autori
Fošnar, Nika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
11.09
Godina
2017
Stranica
32.
Mentor
Mencer, Ivan
Neposredni voditelj
Ivančić, Valentina
Ključne riječi
izvori konkurentskih prednosti ; analiza okruženja poduzeća ; uspjeh na tržištu ; strategija rasta ; IKEA Hrvatska
(Sources of competitive advantage ; environmental analysis company ; success on the market ; growth strategy ; IKEA Croatia)
Sažetak
Konkurentske prednosti se ostvaruju kada je poduzeće po nekim karakteristikama uspješnije u plasiranju svojih proizvoda ili usluga u odnosu na konkurente. U ovom radu istražuju se izvori konkurentskih prednosti IKEA-e temeljem kojih se razvija poslovanje tog velikog međunarodnog proizvođača i prodavača namještaja. Analizi izvora konkurentskih prednosti prethodi analiza vanjskog i unutarnjeg okruženja poduzeća. Značajni utjecaji okruženja na poslovanje IKEA- e imaju: dobavljači, kupci, konkurenti i zainteresirani sudionici. U sklopu analize okruženja se također analizira demografsko, gospodarsko, prirodno, tehnološko, političko i kulturno okruženje poduzeća. IKEA od svog osnivanja, 1943. godine, otvara svoje trgovine u cijelom svijetu i pažljivo istražuje tržišta i navike potrošača i prilagođava svoje proizvode u skladu s njihovim željama i potrebama. Temeljem provedenog istraživanja i obrađenog primjera zaključuje se da su glavni izvori konkurentskih prednosti IKEA-e niske cijene koje se postižu uštedama u troškovima u svakoj pojedinoj fazi proizvodnog procesa i distribucije te svaki proizvod razvijaju toliko dugo dok ne postigne željenu kvalitetu i prihvatljivu cijenu. Analiza konkurentskih prednosti objašnjava se između ostalog i Porterovim modelom pet konkurentskih sila na primjeru navedenog poduzeća te se analizira jačina utjecaja tih sila na poslovanje poduzeća. Također, analizira se strategija rasta poduzeća na primjeru konkurentskih prednosti IKEA-e. IKEA ostvaruje vodeću poziciju na europskom tržištu proizvodnje namještaja, koja pripada prerađivačkoj industriji, što je rezultiralo ostvarivanjem lojalnosti od strane kupaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka