Pregled bibliografske jedinice broj: 90205
Utjecaj suportivno-edukacijskog rada na anksioznost roditelja djece oštećena sluha i govora
Utjecaj suportivno-edukacijskog rada na anksioznost roditelja djece oštećena sluha i govora // Hrvatski simpozij bolničkih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Utjecaj bolničkog liječenja na dijete - holistički pristup bolesnom djetetu" / Irena Slaviček (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih bolničkih pedagoga, 2001. str. 60-61 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 90205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj suportivno-edukacijskog rada na anksioznost roditelja djece oštećena sluha i govora
(.)
Autori
Kondić, Ljiljana ; Dulčić, Adinda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Hrvatski simpozij bolničkih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Utjecaj bolničkog liječenja na dijete - holistički pristup bolesnom djetetu"
/ Irena Slaviček - Zagreb : Udruga hrvatskih bolničkih pedagoga, 2001, 60-61
Skup
Prvi hrvatski simpozij bolničkih pedagoga "Utjecaj bolničkog liječenja na dijete - holistički pristup"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.05.2001. - 18.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Sažetak
U Poliklinici za rehabilitacjiu slušanja i govora SUVAG 1997. godine je proveden jednogodišnji suportivno-edukacijski rad s roditeljima djece oštećena sluha i govora, s namjerom podizanja kvalitete odnosa roditelja i djece oštećena sluha, a zbog niza evidentnih teškoća u komuniciranju osoba oštećena sluha i govora te svih promjena u odnosima do kojih one dovode. Ciljevi suportivno-edukacijskog rada s roditeljima bio je poboljšanje komunikacije unutar obiteljskog sustava i poboljšanje suradnje obitelji i stručnjaka raznih specijalnosti koji sudjeluju u rehabilitaciji i edukaciji djece oštećena sluha. U tu svrhu organizirane su grupne radionice s roditeljima djece oštećena sluha i govora (ukupno 16 radionica tijekom 12 mjeseci) u kojima su u atmosferi podrške obrađivane sljedeće teme: - psihološke potrebe djeteta oštećena sluha i/ili govora - upoznavanje i zadovoljavanje, odnos psiholoških potreba djeteta i roditelja, put ka uspješnijem roditeljstvu, neprihvatljiva ponašanja djece oštećena sluha i/ili govora (agresivnost kod djece i adolescenata), uspjeh/neuspjeh u školi, kako pomoći djeci i odraslima u smanjivanju stresa, komunikacijsko ozračje u obitelji, kvalitetno vrijeme u obitelji i zajedničke aktivnosti. U suportivno-edukacijskim grupama sudjelovalo je 16 roditelja djece oštećena sluha i/ili govora i 16 roditelja djece bez teškoća u razvoju. Sudionici grupa su izabrani po načelu dobrovoljnosti i motiviranosti za rad, uz uvjet odsustva psihopatološke simptomatike i normalnog intelektualnog statusa, što je provjereno metodom polustrukturiranog psihijatrijskog intervjua. Suportivno-edukacijskom radu prethodilo je ispitivanje anksioznosti roditelja. Primjenjeni su instrument za mjerenje anksioznosti (Spielberger i sur.) i upitnik za ispitivanje depresivnosti (Beck). Pokazalo se da su roditelje djece oštećena sluha i/ili govora inicijalno anksiozniji i depresivniji u usporedbi s roditeljima djece neometenog razvoja. Dobiveni rezultati po završetku rada ukazuju na povišen intenzitet anksioznosti i depresivnosti roditelja djece bez sumnji u razvoju, ali je suportivno-edukacijski rad pridonio ukupnom smanjivanju intenziteta anksioznosti i drepresivnosti u obje skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA