Pregled bibliografske jedinice broj: 901964
Važnost internih i eksternih mehanizama korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i održivo poslovanje banaka
Važnost internih i eksternih mehanizama korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i održivo poslovanje banaka // Financije na prekretnici:Imamo li snage za iskorak? / Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 227-252
CROSBI ID: 901964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost internih i eksternih mehanizama
korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i
održivo poslovanje banaka
(Importance of internal and external corporate
governance mechanisms for socially responsible and
sustainable banking operations)
Autori
Radman Peša, Anita ; Lukavac, Marko ; Prohaska, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Financije na prekretnici:Imamo li snage za iskorak?
Urednik/ci
Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
227-252
ISBN
978-953-7813-34-5
Ključne riječi
održivo i društveno odgovorno poslovanje, interni mehanizmi korporativnog upravljanja, eksterni mehanizmi korporativnog upravljanja, model keiretsu, oligopol u bankarstvu
(sustainable and socially responsible business, internal mechanisms Corporate Governance, External Corporate Mechanisms management, keiretsu model, banking oligopoly)
Sažetak
Društveno odgovorno poslovanje banaka postaje imperativ u posljednjem desetljeću za dugoročnost poslovanja, kako samih banaka, tako i cijele ekonomije. Ono se ogleda u mnogočemu, od odnosa prema zaposlenicima pa do spremnosti na financiranje društvenih projekata, ali u kontekstu bankarstva, suštinski se odnosi na etičnost cjelokupnog poslovanja banke, tj. na način na koji banka ostvaruje svoje profitne ciljeve. Korporativno upravljanje predstavlja model koji, pomoću internih i eksternih mehanizama, svim dionicima omogućuje zadovoljenje interesa koji proizlaze iz poslovanja banke. Konkretno, banka ostvaruje svoju profitabilnost vodeći računa o društvenim interesima, što u dugom roku rezultira stabilnim bankarskim sustavom koji počiva na zdravoj realnoj ekonomiji. Tzv. „model keiretsu“, koji je karakterističan za Japan, primjer je pozitivne prakse suradnje i usuglašavanja ciljeva banke i dionika. S druge strane, daleko češći slučaj je onaj u kojemu banke nisu primarno orijentirane na potrebe klijenata. Banke često imaju dominantnu poziciju u odnosu na klijente jer im predstavljaju jedini stabilan izvor sredstava, a usto bankarski sustavi nerijetko imaju karakteristike oligopola, što najviše dolazi do izražaja u uvjetima recesije. U oligopolnim sustavima tržišna utakmica s drugim bankama ne utječe pozitivno ni na unaprjeđenje poslovnih procesa, a kamoli na odnos prema klijentima i podizanje ljestvice odgovornosti banaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Zadru