Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 901914

Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum


Dremel, Anita
Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum // VI. Nacionalni sociološki kongres Struktura i dinamika društvenih nejednakosti / Hrvatsko sociološko društvo (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2017. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 901914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum
(Gender equality, education and zero curriculum)

Autori
Dremel, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
VI. Nacionalni sociološki kongres Struktura i dinamika društvenih nejednakosti / Hrvatsko sociološko društvo - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2017

ISBN
978-953-8070-05-1

Skup
VI. Nacionalni sociološki kongres Struktura i dinamika društvenih nejednakosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2017. - 08.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rodna ravnopravnost, nulti kurikulum, obrazovanje, habitus, dispozitiv
(gender equality, zero curriculum, education, habitus, dispositif)

Sažetak
Dinamika i struktura društvenih nejednakosti bremenito je ispisana u rodnome ključu. Obrazovni sustav moćno participira u održavanju i reprodukciji nepravednih društvenih nejednakosti u određenim momentima na eksplicitne načine, a u određenima i na implicitne. No možda je i najpotentniji način sudjelovanja obrazovnoga sustava u održavanju subjektivnih i objektivnih dimenzija rodne neravnopravnosti kroz takozvani nulti kurikulum, dakle na one najmanje vidljive ili upravo nevidljive načine, sadržajem koji je odsutan i nepostojeći. Refleksija i svijest o rodnoj dinamici društvenih ograničenja i reprodukciji diskriminiranih ili manje povoljnih pozicija moći unutar obitelji, škole, lokalne zajednice i cijelog društva u minimalnom je smislu nužna kako bi se barem prestali produbljivati različiti oblici neravnopravnosti, a obrazovni je sustav po tom pitanju od ključne važnosti. Cilj je ovoga rada istražiti izazove postizanja rodne ravnopravnosti u obrazovnom sustavu i u društvenoj zbilji kroz obrazovni sustav s obzirom na omniprezentnost i omnirelevantnost rodne dimenzije ne samo naših društvenih identiteta nego i načina na koji funkcionira obrazovna politika i obrazovni institucionalni okvir. Analiza pokušava pristupiti onome što je neuralgično odsutno a da svojom odsutnošću svjedoči o politici društvene moći i hijerarhiji odnosa moći s rodnim predznakom, od razine kurikula do silabusa te formulacije kognitivnih, afektivnih i funkcionalnih ishoda učeničkih postignuća na konkretnim primjerima pripreme nastavnih jedinica za nastavu. Rezultati istraživanja svjedoče o paradoksima simultane sistemske i strukturalne borbe za postizanje rodne ravnopravnosti kao oblika nepravedne društvene nejednakosti te sistemske i strukturalne reprodukcije rodne neravnopravnosti. Rodna se stereotipizacija posebice primjećuje pri iznalaženju novih primjera, gdje nastavnici imaju kreativni upliv. U interpretaciji podataka rad se naslanja na Bourdieuov pojam habitusa te Foucualtove pojmove diskursa i dispozitiva, naglašeno se na temelju pronađenih uvida pitajući o mogućnosti razvijanja ili stjecanja vještina, strategija, taktika i resursa za otpor ‘odozdo’ po pitanju rodne ravnopravnosti. Među tim se pokušajima otpora, osim učenja o rodnoj ravnopravnosti i ostalih sadržajnih momenata, nalaze i nove metode učenja i poučavanja koje pokušavaju aktivirati učenike i zastupati dubinski pristup učenju umjesto onog površnog. Nulti kurikulum je pojam koji, budući da se odnosi na ono što je izvan plana i programa, ono što je izostavljeno, pa se sugerira da je nepostojeće ili barem manje vrijedno ili važno u procesu stjecanja znanja, vještina i stavova, nameće kao interpretativno koristan pojam s dodatnom vrijednošću kada je u pitanju rodna ravnopravnost, jer omogućuje utemeljenje epistemologijekoja bi osvijestila socijalnu uvjetovanost znanja i socijalnu (rodnu, ali i klasnu, etničku i inu) smještenost tvoraca znanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Anita Dremel (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dremel, Anita
Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum // VI. Nacionalni sociološki kongres Struktura i dinamika društvenih nejednakosti / Hrvatsko sociološko društvo (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2017. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Dremel, A. (2017) Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum. U: Hrvatsko sociološko društvo (ur.)VI. Nacionalni sociološki kongres Struktura i dinamika društvenih nejednakosti.
@article{article, author = {Dremel, Anita}, year = {2017}, pages = {34}, keywords = {rodna ravnopravnost, nulti kurikulum, obrazovanje, habitus, dispozitiv}, isbn = {978-953-8070-05-1}, title = {Rodna ravnopravnost, obrazovanje i nulti kurikulum}, keyword = {rodna ravnopravnost, nulti kurikulum, obrazovanje, habitus, dispozitiv}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dremel, Anita}, year = {2017}, pages = {34}, keywords = {gender equality, zero curriculum, education, habitus, dispositif}, isbn = {978-953-8070-05-1}, title = {Gender equality, education and zero curriculum}, keyword = {gender equality, zero curriculum, education, habitus, dispositif}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font