Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 90185

Marketing i kvaliteta života


Franjić, Zoran
Marketing i kvaliteta života // Razvojna strategija i marketing grada i županije / Rocco, Fedor (ur.).
Sisak: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002. str. 173-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)


CROSBI ID: 90185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing i kvaliteta života
(Marketing and quality of life)

Autori
Franjić, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni

Izvornik
Razvojna strategija i marketing grada i županije / Rocco, Fedor - Sisak : Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002, 173-182

Skup
Razvojna strategija i marketing grada i županije

Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 04.04.2002. - 05.04.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
marketing; kvaliteta života
(marketing; quality of life)

Sažetak
Kvaliteta života se posljednjih četrdesetak godina u razvijenim zemljama svijeta svestrano istražuje i o tome izvještava. Znatno se manje o ovoj sintagmi piše u tranzicijskim zemljama, a u Hrvatskoj se osobito zbog relativno nedavno završenog rata o tome sporadično izvještavalo samo sa nekih aspekata (psihologije, neki segmenti medicine, sociologije). Sa marketinškog gledišta u Hrvatskoj o tom suvremenom i globalnom fenomenu uopće ne postoje praćenja i izvješća. U svijetu postoji izuzetno širok dijapazon, tj. različiti aspekti praćenja i promatranja kvalitete života (kvaliteta života u gradu, u selu, djece razne uzrasti, studenata, pojedinaca, obitelji, starijih osoba, žena, bolesnih po raznim dijagnozama, homoseksualaca, raznih etničkih i vjerskih grupa, kvaliteta života na radnim mjestima, stanovanjima i gotovo bezbroj raznih drugih nenavedenih aspekata). Za praćenje kvalitete života sa marketinškog gledišta polazište je svakako Maslovljeva hijerarhija potreba i ljestvice vrijednosti kod pojedinih navedenih i nenavedenih segmenata. Po makro marketinškoj teoriji sugerira se prisutnost marketing koncepcije u svim sustavima društva koji mogu, a mogu svi, poboljšati kvalitetu života, od poljoprivreda, industrije, turizma, prometa do zdravstva, obrazovanja, vjerskih ustanova, policije i slično. Subjekti navedenih i nenavedenih ljudskih djelatnosti kreiraju i razvijaju proizvode, usluge, ideje, ljude, gradove, lokalitete (P-1), koji imaju neku vrijednost i cijenu (P-2), promiču ih (P-3), plasiraju (P-4) preko svojih zaposlenika (P-5) u svojim ili tuđim prostorima (P-6), gdje se odvija proces (P-7) koji bi trebao biti u stalnom progresu (P-8), kao i svi prethodni 7P, a ovime se marketinški izravno djeluje na poboljšanje kvalitete života u nekoj sredini. Svrha je ovog rada skrenuti pozornost i podsjetiti hrvatsku marketing znanost na mogućnost izuzetnog doprinosa marketinga poboljšanju kvalitete života, te izuzetnoj aktualnosti ove problematike u svijetu, sa kritičkim osvrtom na deficitarnost marketinških istraživanja i praćenja u svezi ovog konstrukta u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010008

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zoran Franjić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Franjić, Zoran
Marketing i kvaliteta života // Razvojna strategija i marketing grada i županije / Rocco, Fedor (ur.).
Sisak: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002. str. 173-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
Franjić, Z. (2002) Marketing i kvaliteta života. U: Rocco, F. (ur.)Razvojna strategija i marketing grada i županije.
@article{article, author = {Franji\'{c}, Zoran}, editor = {Rocco, F.}, year = {2002}, pages = {173-182}, keywords = {marketing, kvaliteta \v{z}ivota}, title = {Marketing i kvaliteta \v{z}ivota}, keyword = {marketing, kvaliteta \v{z}ivota}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Sisak, Hrvatska} }
@article{article, author = {Franji\'{c}, Zoran}, editor = {Rocco, F.}, year = {2002}, pages = {173-182}, keywords = {marketing, quality of life}, title = {Marketing and quality of life}, keyword = {marketing, quality of life}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Sisak, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font