Pregled bibliografske jedinice broj: 90185
Marketing i kvaliteta života
Marketing i kvaliteta života // Razvojna strategija i marketing grada i županije / Rocco, Fedor (ur.).
Sisak: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002. str. 173-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 90185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing i kvaliteta života
(Marketing and quality of life)
Autori
Franjić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Razvojna strategija i marketing grada i županije
/ Rocco, Fedor - Sisak : Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002, 173-182
Skup
Razvojna strategija i marketing grada i županije
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 04.04.2002. - 05.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
marketing; kvaliteta života
(marketing; quality of life)
Sažetak
Kvaliteta života se posljednjih četrdesetak godina u razvijenim zemljama svijeta svestrano istražuje i o tome izvještava. Znatno se manje o ovoj sintagmi piše u tranzicijskim zemljama, a u Hrvatskoj se osobito zbog relativno nedavno završenog rata o tome sporadično izvještavalo samo sa nekih aspekata (psihologije, neki segmenti medicine, sociologije). Sa marketinškog gledišta u Hrvatskoj o tom suvremenom i globalnom fenomenu uopće ne postoje praćenja i izvješća. U svijetu postoji izuzetno širok dijapazon, tj. različiti aspekti praćenja i promatranja kvalitete života (kvaliteta života u gradu, u selu, djece razne uzrasti, studenata, pojedinaca, obitelji, starijih osoba, žena, bolesnih po raznim dijagnozama, homoseksualaca, raznih etničkih i vjerskih grupa, kvaliteta života na radnim mjestima, stanovanjima i gotovo bezbroj raznih drugih nenavedenih aspekata). Za praćenje kvalitete života sa marketinškog gledišta polazište je svakako Maslovljeva hijerarhija potreba i ljestvice vrijednosti kod pojedinih navedenih i nenavedenih segmenata. Po makro marketinškoj teoriji sugerira se prisutnost marketing koncepcije u svim sustavima društva koji mogu, a mogu svi, poboljšati kvalitetu života, od poljoprivreda, industrije, turizma, prometa do zdravstva, obrazovanja, vjerskih ustanova, policije i slično. Subjekti navedenih i nenavedenih ljudskih djelatnosti kreiraju i razvijaju proizvode, usluge, ideje, ljude, gradove, lokalitete (P-1), koji imaju neku vrijednost i cijenu (P-2), promiču ih (P-3), plasiraju (P-4) preko svojih zaposlenika (P-5) u svojim ili tuđim prostorima (P-6), gdje se odvija proces (P-7) koji bi trebao biti u stalnom progresu (P-8), kao i svi prethodni 7P, a ovime se marketinški izravno djeluje na poboljšanje kvalitete života u nekoj sredini. Svrha je ovog rada skrenuti pozornost i podsjetiti hrvatsku marketing znanost na mogućnost izuzetnog doprinosa marketinga poboljšanju kvalitete života, te izuzetnoj aktualnosti ove problematike u svijetu, sa kritičkim osvrtom na deficitarnost marketinških istraživanja i praćenja u svezi ovog konstrukta u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA