Pregled bibliografske jedinice broj: 901583
Teologija i ideja sveučilišnoga obrazovanja
Teologija i ideja sveučilišnoga obrazovanja // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 71 (2016), 217-229 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 901583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teologija i ideja sveučilišnoga obrazovanja
(Theology and the Idea of University Education)
Autori
Šimo Šokčević
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 71
(2016);
217-229
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje, sveučilište, John Henry Newman, teologija,
(education, university, John Henry Newman, theology, »circle of knowledge«)
Sažetak
Članak reflektira krizu suvremenoga obrazovanja, te pokušava ponuditi smjernice za njezino prevladavanje. U prvom dijelu analizira se bit obrazovanja gdje zapažamo da se u kontekstu suvremenih tendencija ne može govoriti o obrazovanju, nego o poluobrazovanju. Poluobrazovanje je partikularno u svojem pristupu, bez cjeline teorijskog i praktičnog znanja koja čini bit obrazovanja. Nasuprot tomu, o važnosti pristupa cjelini govorio je John Henry Newman, čija je vizija obrazovanja središnja tema ovoga rada. U sklopu njegove ideje obrazovanja ključnu ulogu ima teologija kao »forma slobodnoga znanja«, kojoj posvećujemo drugi dio ovoga članka. U tom dijelu istražujemo uzroke marginalizacije teologije na sveučilištu te zaključujemo kako upravo u diskreditiranju teologije treba tražiti uzroke suvremene krize obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija