Pregled bibliografske jedinice broj: 901456
Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije
Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije // Psihologijske teme, 26 (2017), 3; 649-673 doi:10.31820/pt.26.3.8 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 901456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s
uključenosti učenika u učenje kemije
(The relationship between epistemic and
motivational beliefs and student engagement in
chemistry)
Autori
Rovan, Daria ; Šimić, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 26
(2017), 3;
649-673
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
epistemička uvjerenja, subjektivna vrijednost, samoefikasnost, uključenost
(epistemic beliefs, subjective task value, self-efficacy, student engagement)
Sažetak
Uključenost učenika predstavlja značajnu odrednicu kvalitete obrazovnih ishoda te je važno ispitati moguće mehanizme koji utječu na uključenost učenika u učenje. U ovom istraživanju cilj je bio ispitati uključenost u specifičnom kontekstu učenja kemije te njenu povezanost s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima. Konkretno, ispitan je doprinos subjektivne vrijednosti kemije, samoefikasnosti u kemiji, samoefikasnosti u samoregulaciji i epistemičkih uvjerenja u objašnjavanju individualnih razlika u kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj uključenosti učenika na nastavi kemije. Također je ispitana medijatorna uloga motivacijskih uvjerenja u odnosu između epistemičkih uvjerenja i uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika opće gimnazije. Učenici su ispunjavali skale uključenosti, subjektivne vrijednosti, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji učenja i epistemičkih uvjerenja (evaluacija i nedvojbenost). Regresijskim jednadžbama objašnjen je značajan dio varijance svih dimenzija uključenosti u nastavu i učenje kemije. Dobiveni su slični obrasci povezanosti kognitivne, bihevioralne i ugodne emocionalne uključenosti s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima, dok neugodna emocionalna uključenost pokazuje drugačije obrasce povezanosti. Subjektivna vrijednost i samoefikasnost u samoregulaciji učenja pokazali su se kao značajni prediktori kognitivne i bihevioralne uključenosti, dok ugodnu emocionalnu uključenost predviđaju još i uvjerenja o evaluaciji. Samoefikasnost i nedvojbenost značajno predviđaju neugodnu emocionalnu uključenost. Rezultati medijacijskih analiza ukazuju da su sve testirane povezanosti epistemičkih uvjerenja i pojedinih dimenzija uključenosti ili potpuno ili djelomično posredovane motivacijskim uvjerenjima. Kao ključni medijator u povezanostima epistemičkih uvjerenja s kognitivnom, bihevioralnom i ugodnom emocionalnom uključenosti izdvojila se subjektivna vrijednost kemije, a u odnosu s neugodnom emocionalnom uključenosti samoefikasnost u kemiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus