Pregled bibliografske jedinice broj: 901307
Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja?
Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja? // Financije na prekretnici : imamo li snage za iskorak? : in memoriam prof.dr.sc. Ivo Sever / Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 137-152
CROSBI ID: 901307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja?
(Does the high school education result with a satisfactory level of financial knowledge?)
Autori
Lončar, Iris ; Golemac, Zrinka ; Arapović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Financije na prekretnici : imamo li snage za iskorak? : in memoriam prof.dr.sc. Ivo Sever
Urednik/ci
Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
137-152
ISBN
978-953-7813-34-5
Ključne riječi
obrazovanje ; financijsko znanje ; srednjoškolci ; empirijsko istraživanje
(education ; financial knowledge ; high school students ; empirical research)
Sažetak
Financijska pismenost, koja implicira financijska znanja, sposobnosti, vještine, te iz toga proizlazeća ponašanja, primarno se razvija redovitim obrazovanjem, te je u prvom redu utemeljena na znanjima usvojenima tijekom obrazovnih procesa. Ista se potom nadograđuje suočavanjem s financijskim izazovima života i profesionalnim napredovanjima pojedinaca, no često je ta nadogradnja popraćena nepotrebnim pogreškama i problemima koji su posljedica nepostojanja nužnog, formalno stečenog predznanja. Cilj ovoga rada je ispitati pruža li postojeći srednjoškolski obrazovni sustav u Hrvatskoj potrebnu ili barem osnovnu razinu financijskog znanja učenicima kako bi na temelju toga znanja mogli odgovorno upravljati financijama i donositi kvalitetne financijske odluke. U tu svrhu je koncipiran anketni upitnik koji je strukturiran u suglasju s najboljom međunarodnom praksom. Pomoću njega je provedeno empirijsko istraživanje realne razine financijskog znanja skupa od 4.601 srednjoškolca iz Dubrovačko-neretvanske županije. Odgovarajućim statističkim metodama analizirani su prikupljeni podaci te je utvrđena zabrinjavajuće niska razina financijskog znanja anketirane populacije. Dobivena slika financijskog (ne)znanja kongruentna je s utvrđenim globalnim trendovima i ukazuje na nužnost jačanja financijskog znanja i financijske pismenosti mladih, i to prvenstveno uključivanjem ekonomskih/financijskih sadržaja u srednjoškolske nastavne programe čime bi se učenici osposobili za uključivanje u sve kompleksnije globalne ekonomske i financijske tokove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku