Pregled bibliografske jedinice broj: 901304
Utjecaj determinirajučih čimbenika na imidž turističke destinacije
Utjecaj determinirajučih čimbenika na imidž turističke destinacije, 2013., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Split, Split
CROSBI ID: 901304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj determinirajučih čimbenika na imidž turističke destinacije
(The influence of determinating factors on the image of tourism destination)
Autori
Puh, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Split
Mjesto
Split
Datum
14.03
Godina
2013
Stranica
235
Mentor
Prof.dr.sc. Tanja Kesić
Ključne riječi
imidž turističke destinacije, determinirajući čimbenici imidža, Dubrovnik
(tourism destintion image, determinating factors of image, Dubrovnik)
Sažetak
Imidž turističke destinacije jedno je od dominantnih područja istraživanja u turizmu već više od četrdeset godina, dok se istraživanje njegova utjecaja na koncepte zadovoljstva turista i lojalnosti destinaciji vezuje za zadnje desetljeće. Naime, zbog sve veće konkurencije na internacionalnom turističkom tržištu, turističke destinacije suočene su s izazovom pronalaženja novih načina privlačenja turista kako bi ostale konkurentne. U tom smislu, fokusiranje na stvaranje pozitivnog imidža određene destinacije postaje jedna od ključnih marketinških aktivnosti koja može biti presudna u dobrom pozicioniranju destinacije na intenzivno konkurentnom turističkom tržištu. Dodatnu potvrdu važnosti imidža za destinacijski marketing potvrđuje činjenica da imidž destinacije ima vrlo važnu ulogu kako u procesu odabira same destinacije tako i u definiranju zadovoljstva destinacijom i lojalnosti destinaciji. U disertaciji su detaljno analizirani koncepti imidža destinacije, zadovoljstva turista te lojalnosti destinaciji, dok je posebna pozornost posvećena čimbenicima koji utječu na destinacijski imidž. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja determinirajućih čimbenika na imidž turističke destinacije te utjecaja imidža destinacije na zadovoljstvo destinacijom te imidža destinacije i zadovoljstva destinacijom na lojalnost destinaciji. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeći čimbenici imidža turističke destinacije: elementi prirodnih resursa i prirodnog okruženja, elementi opće i turističke infrastrukture, elementi turističkog odmora i rekreacije, elementi kulture, povijesti i umjetnosti, ekonomski elementi i elementi društvenog okruženja te elementi atmosfere mjesta. U modelu je definiran izravni utjecaj navedenih čimbenika na imidž turističke destinacije kao i izravni utjecaj destinacijskog imidža na zadovoljstvo i lojalnost turista te zadovoljstva turista na lojalnost destinaciji. Također je definiran i neizravni utjecaj destinacijskog imidža na lojalnost destinaciji, uz zadovoljstvo destinacijom kao posrednu varijablu. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su hipoteze istraživanja koje su testirane na uzorku od 705 turista na području grada Dubrovnika. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju, odnosno o odbacivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Kao dodatni model provjere korištena je metoda višestruke regresije koja je uz jednu iznimku potvrdila rezultate metode modeliranja strukturnih jednadžbi. Također u cilju definiranja holističke i jedinstvene komponente imidža, provedeno je i kvalitativno istraživanje čiji su rezultati prikazani u disertaciji. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija