Pregled bibliografske jedinice broj: 900413
Analiza kvalitete visokoškolskih knjižnica kroz prizmu postupka reakreditacije hrvatskih visokih učilišta
Analiza kvalitete visokoškolskih knjižnica kroz prizmu postupka reakreditacije hrvatskih visokih učilišta // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (2017), 2/3; 47-77 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 900413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza kvalitete visokoškolskih knjižnica kroz prizmu postupka reakreditacije hrvatskih visokih učilišta
(Quality analysis of academic libraries through the re-accreditation process of Croatian institutions of higher education)
Autori
Pikić, Aleksandra
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 60
(2017), 2/3;
47-77
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolske knjižnice ; vrednovanje ; reakreditacija visokih učilišta ; kvaliteta knjižnične usluge
(academic libraries ; evaluation ; institutions of higher education re-accreditation ; library service quality)
Sažetak
Periodično vrednovanje visokoškolskih knjižnica u sklopu reakreditacije hrvatskih visokih učilišta započelo je akad.god. 2010./11. Stručna povjerenstva sastavljena od profesora i studenata srodnih institucija procjenjivala su knjižnice veleučilišta, visokih škola i sveučilišnih sastavnica u kontekstu knjižnične institucionalne podrške studentskom učenju i istraživanju. Cilj ovog istraživanja bio je identificirati aspekte kvalitete pomoću kojih su visokoškolske knjižnice opisane u izvješćima povjerenstava tijekom reakreditacije, te utvrditi razinu njihove kvalitete. Istraživanje je provedeno krajem 2015. godine na komentarima knjižničnih resursa visokih učilišta iz 107 izvješća stručnih povjerenstava. Tematskom analizom komentara dobila su se sljedeća područja kvalitete knjižnične usluge: 1) relevantnost tiskanog i elektroničkog knjižničnog fonda, 2) adekvatnost veličine i karakteristika fizičkog prostora, 3) jednostavnost pristupa knjižničnoj građi, elektroničkim izvorima i internetu, 4) opći dojam o kvaliteti knjižnice, 5) adekvatnost broja i kompetencija osoblja, 6) adekvatnost financija te 7) korištenje knjižničnih resursa drugih ustanova. Rezultati analize stanja knjižnica su pokazali da su stručna povjerenstva u većoj mjeri kritizirala knjižnične resurse visokih učilišta, pri čemu su kritizirane knjižnice okvalificirane kao neadekvatna podrška za studentsko učenje i istraživanje. S druge strane, stručna povjerenstva su povoljno vrednovala knjižnične resurse samo nekolicine visokih učilišta. Knjižnice tih visokih učilišta mogu ukazati na smjer kojim bi druga visoka učilišta mogla razvijati svoje knjižnične resurse s ciljem bolje uspješnosti svojih studenata i zaposlenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalna i sveučilišna knjižnica
Profili:
Aleksandra Pikić Jugović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Information Science Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- CEEAS
- IBZ Online
- Information Science and Technology Abstracts
- LISTA