Pregled bibliografske jedinice broj: 900393
Motivi upisa i zadovoljstvo studenata na diplomskom studiju sestrinstva u Rijeci i Osijeku
Motivi upisa i zadovoljstvo studenata na diplomskom studiju sestrinstva u Rijeci i Osijeku, 2016., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 900393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivi upisa i zadovoljstvo studenata na diplomskom studiju sestrinstva u Rijeci i Osijeku
(Motives for enrollment and student satisfaction on Study of nursing in Rijeka and Osijek)
Autori
Lipovac, Moreno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2016
Stranica
40
Mentor
Nesek Adam, Višnja
Ključne riječi
Medicinske sestre, obrazovanje, diplomski studij, zadovoljstvo, motivacija.
(Nurses, education, graduatestudies, satisfaction, motivation)
Sažetak
Cilj:Cilj ovoga rada je utvrditi stupanj zadovoljstva studenata na diplomskom studiju Sestrinstva u Osijeku i studenata diplomskoga studija Sestrinstva na Fakultetu zdravstvenih studija u Rijeci, te utvrditi postoji li povezanost između motivacije odabira studija i zadovoljstva odabranim studijem. Metoda: Istraživanje je provedeno putem anonimnoga anketnoga upitnika koji je sačinjen od šest skupina pitanja koja se odnose na motiviranost studenata i zadovoljstvo studijem. Ispitanicima je ponuđena mogućnost dobrovoljnoga sudjelovanja u istraživanju. Analizirana su sociodemografska obilježja ispitanika te podaci dobiveni anketom koji se odnose na motive odluke upisa u studij, očekivanja i zadovoljstvo studijem kao i odnos prema studentima. Analizirani su prijedlozi i komentari ispitanika vezani uz kvalitetu studija i potrebe za određenim promjenama. Odgovori su vrednovani prema Likertovoj bodovnoj skali. Rezultati:Rezultati ovoga istraživanja pokazuju da od ukupno 134 studenata koji su upisali diplomski sveučilišni studij, većina je prosječno motivirana za isti, njih 3, 7 (3, 2 – 4, 1), vole svoj posao te se nadaju da će im ovaj studij omogućiti mogućnost zaposlenja u struci koju žele. Anketnim upitnikom 80 % studenata iz Rijeke iskazalo je želju za napredovanjem. U analizi motiva odluke upisa na studij, 71, 4 % studenata iz Osijeka izrazilo je težnju i ljubav za pomaganjem ljudima. Visokoje ocijenjena potreba studenata za visokim obrazovanjem kao i kvaliteta nastavnika, predavača. Studenti su prosječnom ocjenom ocijenili cijenu studija u odnosu na dobitak. Očekivanja studija i odgovarajuću naobrazbu dobivenu od studija, većina je studenata ocijenila prosječnom ocjenom dobar, kao i osposobljavanje za budući praktičan rad. Kvaliteta kolegija, predavača i način provjere znanja ocijenjen je srednjom ocjenom dobar. Najvećom kvalitetom studija prepoznati su znanstveno-istraživački rad, rad u malim grupama, dobar odnos prema studentima i praktični rad. Zaključak:Istraživanje je pokazalo da su studenti iz Rijeke i Osijeka podjednako prosječno motivirani.Kao najveću motivaciju za upis na studij ispitanici iz Rijeke navode želju za napredovanjem i učenjem, dok ispitanici iz Osijeka navode altruizam kao motiv upisa. Kod svih studenata što je veći motiv upisa veća su očekivanja, zadovoljstvo fakultetom i odnos prema studentu. Najveći utjecaj na zadovoljstvo fakultetom ima odnos prema studentu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti