Pregled bibliografske jedinice broj: 900273
UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE
UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Zadar, Hrvatska, 2017. str. 50-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 900273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE
(USING DIGITAL MEDIA FOR TUITION)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Perkušić, Sanja, Jurjević, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni mediji, poučavanje, učitelji/nastavnici, škole
(digital media, teaching, teachers, schools)
Sažetak
Pismenost koja je na vrhu koncepta raznopismenosti (engl. multiliteracy) u 21. stoljeću je informacijska pismenost koja predstavlja pismenost opstanka kao nužnost opstanka u digitalnom okruženju. Zbog toga je u okviru ovoga rada eksplorativnom faktorskom analizom konstruiran Upitnik uporabe digitalnih medija za poučavanje (UDMP) namijenjen učiteljima/nastavnicima. Upitnik ima 24 tvrdnje koje mjere tri latentne dimenzije: 1) Korištenje suvremenih medija za učenje i poučavanje, 2) Korištenje suvremenih medija olakšava poučavanje, čini ga atraktivnijim, a pamćenje gradiva lakšim i 3) Suvremeni mediji poučavanje čine površnim, a učenje i pamćenje slabijim. Pouzdanost cijele skale, kao i pojedinih subskala, je zadovoljavajuća (od 0.70 do 0.78). U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja/nastavnika iz 6 osnovnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da digitalni mediji (DM) nastavnicima znatno olakšavaju poučavanje, da nastavu više ne mogu zamisliti bez DM te da ih koriste gotovo svakodnevno, da se u njihovim školama DM koriste sve intenzivnije, da je uvođenje DM samo jedna od novina, da učenici jako vole nastavu u kojoj se koriste DM te da im je ona atraktivnija, da učenici lakše uče i pamte gradivo uz pomoć DM te multimedijsku didaktiku nastavnici smatraju vrlo važnom u procesu poučavanja. Uporaba DM za poučavanje nastavnika korelirano je s njihovim profilom, radnim stažem, stupnjem obrazovanja, dodatnim obrazovanjem za korištenje DM te posjedovanjem DM kod kuće. Multivarijatnom analizom nastojalo se utvrditi koje sociodemografske varijable pridonose rezultatima na 3 latentne dimenzije Upitnika. Novi mediji omogućuju situacijsko i kooperativno učenje, učenje orijentirano na kreativnost, individualizaciju i učenje bazirano na rješavanju problema, više holistički pristup učenju, većeg opsega pažnje, nelinearno učenje, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanje učenja kao igre. Međutim, svjedoci smo nepostojanja nacionalnih smjernica uporabe DM učenika i nastavnika. Obrazovanje nastavnika mora pripremati postojeće i buduće nastavnike za poučavanje usmjereno na učenika s korištenjem suvremenih medija u poučavanju i konstruktivističku didaktiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija