Pregled bibliografske jedinice broj: 900049
Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 900049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
(Verbotonal method and its use in the reahbilitaiton of a child with autistic spectrum disorder)
Autori
Zorotović, Amalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2017
Stranica
48
Mentor
Dobrić, Arnalda
Ključne riječi
verbotonalna metoda, poremećaj iz autističnog spektra, govorno-jezično razumijevanje
(verbotonal method, autistic spectrum disorder, speech and language comprehension)
Sažetak
Govorno-jezični razvoj kod djece s poremećajem iza autističnog spektra predstavlja veliki raspon mogućnosti. Rad se primarno bavi jezičnim razumijevanjem kod djeteta s poremećajem iz autističnog sprektra te je fokus na samostalnoj komunikaciji, slušanju, pokretima tijela, neverbalnoj komunikaciji, matematičkom, apstraktnom razmišljanju i društvenim normama i vrijednostima. Verbotonalna metoda Petra Guberine je osmišljena za razvoj i rehabilitaciju slušanja (i govora), ali pomaže i u rehabilitaciji govorno-jezičnog razumijevanja. Prikazan je slučaj djevojčice s poremećajem iz autističnog spektra te opisana metoda rada korištena prilikom susreta. Cilj ove metode je vidjeti primjenjivost rada na razumijevanju pročitanog sadržaja, kinestetskom osjetu i funkciji tijela u prostoru te na izračunu jednostavnih matematičkih operacija kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra. Sama sesija je odvojena u sedam zasebnih elemenata (čitanje teksta, pauza, razgovor o tekstu i pisanje, slušanje glazbe, rješavanje matematičkih zadataka, pauza, ponavljanje), slijed elemenata strateški je osmišljen jer svaki element ima svoju funkciju i zahtijeva određene sposobnosti. Djevojčica ima dugoročne probleme, no primjetan je pomak u razumijevanju pročitanog sadržaja (u odnosu na broj ponavljanja potreban da sadržaj postane razumljiv i spreman za prepričavanje), iniciranju komunikacije (npr. postavljanjem, pitanja, iznošenjem konstatacija), opuštanju mišića tijela, rješavanju matematičkih zadataka te kontaktu očima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija