Pregled bibliografske jedinice broj: 899784
Podatkovna pismenost : temeljni izazov otvorene znanosti u Hrvatskoj?
Podatkovna pismenost : temeljni izazov otvorene znanosti u Hrvatskoj? // Dani e-infrastrukture 2017
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 899784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podatkovna pismenost : temeljni izazov otvorene znanosti u Hrvatskoj?
(Data literacy : a key challenge for open science in Croatia?)
Autori
Kos, Denis ; Špiranec, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dani e-infrastrukture 2017
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
podatkovna pismenost ; otvorena znanost ; upravljanje istraživačkim podacima
(data literacy ; open science ; research data management)
Sažetak
Opravdani entuzijazam, usmjerena ulaganja, izgradnja infrastrukture i pravnih okvira u projektu zagovora i ostvarenja projekta otvorene znanosti nailaze na svoj veliki izazov – obrazovanje. Dostupnost znanstvenih publikacija i istraživačkih podataka te njihova široka diseminacija nužni su preduvjeti otvorenosti, no važna strategija suočavanja sa izazovima otvorene znanosti nužno je obrazovnog tipa. Podatkovna pismenost znanstvenih radnika, praćena istraživačkom pismenošću u cjelovitoj agendi informacijskog opismenjavanja, jest: način suočavanja s informacijskom eksplozijom i varijabilnošću metapodataka ; način stjecanja znanja o istraživačkim podacima – procesima stvaranja, pristupa, trajne pohrane i korištenja ; način osiguranja vještina upravljanja (istraživačkim) podacima i korištenja podatkovnih infrastruktura i način obrazovanja za otvorenost u kolaborativnom radu i javnoj domeni. U ovome izlaganju predstavit će se međunarodno istraživanje o podatkovnoj pismenosti s fokusom na preliminarne rezultate istraživanja podatkovne pismenosti znanstveno- nastavnog osoblja na Sveučilištu u Zagrebu. Cilj istraživanja je razumjeti razinu osviještenosti problema i identificirati praznine u znanju kako bi se mogli osmisliti primjereni obrazovni sadržaji i aktivnosti za članove akademske zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb