Pregled bibliografske jedinice broj: 899306
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 339-362 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 899306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta
(Evaluation in musical education and educational reform: Attitudes of music school teachers towards the annual exam in instrument playing)
Autori
Brđanović, Davor
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 3;
339-362
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazba ; glazbena škola ; ispit sviranja ; stavovi nastavnika ; obrazovna reforma
(music ; music school ; instrument playing exam ; teachers’ attitudes ; education reform)
Sažetak
Doprinoseći očekivanoj budućoj reformi hrvatskog obrazovnog sustava, ovaj se članak bavi jednim njegovim segmentom – vrednovanjem u umjetničkom glazbenom obrazovanju. Na prigodnom uzorku 271 nastavnika hrvatskih glazbenih škola, 108 (39, 85 %) muškoga i 163 (60, 15 %) ženskoga roda, rad propituje vrednovanje sviranja i zaključno ocjenjivanje instrumentalnih predmeta na godišnjem ispitu iz sviranja u glazbenoj školi te nastavlja ranija autorova dokimološka istraživanja ovog područja (Brđanović, 2012.). Cilj je rada bio utvrditi podržavaju li nastavnici sadašnji način vrednovanja ili se zalažu za neka druga rješenja. T-test za nezavisne uzorke pokazao je kako nema statistički značajnih razlika među stavovima prema ispitu iz sviranja instrumenta u glazbenoj školi s obzirom na rod ispitanika. Jedini je izuzetak stav da je ispit prilika za natjecanje učenika, s kojim su nastavnici iskazali statistički značajno veće slaganje (t = 2, 79 ; p = 0, 006) u odnosu na nastavnice – uz niske vrijednosti aritmetičkih sredina obiju grupa. Jednosmjerna analiza varijance (ANOVA) među konstruiranim grupama (0 – 10 g. ; 11 – 24 g. ; 25 i više g. staža) nije našla statistički značajne razlike u stavovima prema ispitu u odnosu na broj godina radnoga staža ispitanika. Većina nastavnika, njih 78, 97 % podržava sadašnji način vrednovanja sviranja, a prijedlozi poboljšanja i/ili promjena ne izlaze iz već postojećega okvira vrednovanja. Opisno ocjenjivanje predlaže 2, 58 %, a kvalitetnije sustavno standardiziranje vrednovanja samo 0, 74 % ispitanika. Ukupni rezultati istraživanja upućuju na zaključak kako je dodatna i kontinuirana edukacija nastavnika neophodan preduvjet za moderniziranje kurikulumskih rješenja na području vrednovanja sviranja u hrvatskom umjetničkom glazbenom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Services
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- Hrčak