Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 899306

Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta


Brđanović, Davor
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 339-362 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 899306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta
(Evaluation in musical education and educational reform: Attitudes of music school teachers towards the annual exam in instrument playing)

Autori
Brđanović, Davor

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 3; 339-362

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glazba ; glazbena škola ; ispit sviranja ; stavovi nastavnika ; obrazovna reforma
(music ; music school ; instrument playing exam ; teachers’ attitudes ; education reform)

Sažetak
Doprinoseći očekivanoj budućoj reformi hrvatskog obrazovnog sustava, ovaj se članak bavi jednim njegovim segmentom – vrednovanjem u umjetničkom glazbenom obrazovanju. Na prigodnom uzorku 271 nastavnika hrvatskih glazbenih škola, 108 (39, 85 %) muškoga i 163 (60, 15 %) ženskoga roda, rad propituje vrednovanje sviranja i zaključno ocjenjivanje instrumentalnih predmeta na godišnjem ispitu iz sviranja u glazbenoj školi te nastavlja ranija autorova dokimološka istraživanja ovog područja (Brđanović, 2012.). Cilj je rada bio utvrditi podržavaju li nastavnici sadašnji način vrednovanja ili se zalažu za neka druga rješenja. T-test za nezavisne uzorke pokazao je kako nema statistički značajnih razlika među stavovima prema ispitu iz sviranja instrumenta u glazbenoj školi s obzirom na rod ispitanika. Jedini je izuzetak stav da je ispit prilika za natjecanje učenika, s kojim su nastavnici iskazali statistički značajno veće slaganje (t = 2, 79 ; p = 0, 006) u odnosu na nastavnice – uz niske vrijednosti aritmetičkih sredina obiju grupa. Jednosmjerna analiza varijance (ANOVA) među konstruiranim grupama (0 – 10 g. ; 11 – 24 g. ; 25 i više g. staža) nije našla statistički značajne razlike u stavovima prema ispitu u odnosu na broj godina radnoga staža ispitanika. Većina nastavnika, njih 78, 97 % podržava sadašnji način vrednovanja sviranja, a prijedlozi poboljšanja i/ili promjena ne izlaze iz već postojećega okvira vrednovanja. Opisno ocjenjivanje predlaže 2, 58 %, a kvalitetnije sustavno standardiziranje vrednovanja samo 0, 74 % ispitanika. Ukupni rezultati istraživanja upućuju na zaključak kako je dodatna i kontinuirana edukacija nastavnika neophodan preduvjet za moderniziranje kurikulumskih rješenja na području vrednovanja sviranja u hrvatskom umjetničkom glazbenom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Davor Brđanović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Brđanović, Davor
Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 339-362 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Brđanović, D. (2017) Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene škole prema godišnjem ispitu sviranja instrumenta. Napredak (Zagreb), 158 (3), 339-362.
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2017}, pages = {339-362}, keywords = {glazba, glazbena \v{s}kola, ispit sviranja, stavovi nastavnika, obrazovna reforma}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Vrednovanje u glazbenom obrazovanju i obrazovna reforma: stavovi nastavnika glazbene \v{s}kole prema godi\v{s}njem ispitu sviranja instrumenta}, keyword = {glazba, glazbena \v{s}kola, ispit sviranja, stavovi nastavnika, obrazovna reforma} }
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2017}, pages = {339-362}, keywords = {music, music school, instrument playing exam, teachers’ attitudes, education reform}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Evaluation in musical education and educational reform: Attitudes of music school teachers towards the annual exam in instrument playing}, keyword = {music, music school, instrument playing exam, teachers’ attitudes, education reform} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Services
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font