Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 899259

Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira


Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira // 19. pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 200-215 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 899259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira
(Evaluation of student achievements in piano lessons)

Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
19. pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji / Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017, 200-215

ISBN
978-86-88619-87-5

Skup
19. pedagoški forum scenskih umetnosti - U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 29.09.2016. - 01.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava klavira, ishodi učenja, vrednovanje, individualno praćenje, grafičko praćenje, samovrednovanje
(piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation)

Sažetak
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira zahtjevno je nastavno djelovanje, a obuhvaća brojne aktivnosti i postupke kojima se dolazi do saznanja o kakvoći i količini ostvarenih odgojno- obrazovnih ciljeva. Teorijska polazišta, ciljevi obrazovanja, kao i specifičnosti pojedine nastave najneposrednije uvjetuju izbor i definiranje modela vrednovanja. Iako je ocjenjivanje kao aktivnost procjenjivanja postignutog rezultata učenika najprisutniji način vrednovanja u cjelokupnoj glazbenoj nastavi u Republici Hrvatskoj, tako i u nastavi klavira, aktualna, humanistički i kompetencijski usmjerena nastava, koja se zalaže za optimalan razvoj svakog pojedinca, navodi i nastavnike klavira na promišljanje o različitim formativnim pristupima utvrđivanja znanja, sposobnosti, vještina, navika, stavova i vrijednosti. Individualan plan ili didaktički ugovor između nastavnika i učenika, sukladno suvremenim pedagoškim stremljenjima, postaje okosnica za realizaciju cjelokupne nastave klavira, pa i za vrednovanje postignuća. Istraživanje je provedeno sa svrhom utvrđivanja mišljenja nastavnika o vrednovanju postignuća učenika u nastavi klavira, s ciljem usklađivanja praktične realizacije nastave sviranja sa suvremenim didaktičkim spoznajama. Iz rezultata je zaključeno kako nastavnici klavira dominantno primjenjuju brojčano ocjenjivanje te je ocjena, kao rezultat sumativne evaluacije, jedina povratna informacija učenicima i roditeljima o uspjehu u nastavi klavira. Znanstveni doprinos rada ogleda se u utvrđenoj potrebi za intenziviranje uporabe alternativnih pristupa kojima će se vrednovati angažman, a ne isključivo rezultati učenja. S namjerom prikazivanja mogućnosti analitičkog individualnog praćenja i prikazivanju napretka svakog učenika, prema individualno utvrđenim varijablama praćenja, naveden je princip grafičkog praćenja učenika koje može biti kvalitetan, sveobuhvatni način praćenja i analize učeničkih postignuća. Također je aktualizirana potreba za učestalijom primjenom auto-evaluacije učenika i samovrednovanja nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Mirna Sabljar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira // 19. pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 200-215 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Škojo, T. & Sabljar, M. (2017) Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira. U: Petrović, M. (ur.)19. pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {200-215}, keywords = {nastava klavira, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, individualno pra\'{c}enje, grafi\v{c}ko pra\'{c}enje, samovrednovanje}, isbn = {978-86-88619-87-5}, title = {Vrednovanje postignu\'{c}a u\v{c}enika u nastavi klavira}, keyword = {nastava klavira, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, individualno pra\'{c}enje, grafi\v{c}ko pra\'{c}enje, samovrednovanje}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {200-215}, keywords = {piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation}, isbn = {978-86-88619-87-5}, title = {Evaluation of student achievements in piano lessons}, keyword = {piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font