Pregled bibliografske jedinice broj: 899252
Proširivanjem glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave
Proširivanjem glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave // 20. pedagoški forum scenskih umetnosti - Muzički identiteti / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 41-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 899252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proširivanjem glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave
(The Expansion of the Students' Music Preferences According to the Music Study Intercultural Curriculum)
Autori
Škojo, Tihana ; Sesar, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. pedagoški forum scenskih umetnosti - Muzički identiteti
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017, 41-43
ISBN
978-86-88619-88-2
Skup
20. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 29.09.2017. - 01.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije učenika, glazbe svijeta, obogaćivanje glazbenog iskustva, interkulturalni glazbeni kurikulum
(students' music preferences, world music, music experience enrichment, intercultural music curriculum)
Sažetak
Glazbene su preferencije mladih, kao kratkoročne procjene sviđanja, složeni fenomen obilježen brojnim razlozima i motivima odabira pojedine glazbe, koji se kreću od reguliranja emocija i stabilizatora raspoloženja, karakteristika glazbe do oblikovanja društvene pripadnosti. Na glazbene preferencije učenika osnovne škole najveći utjecaj imaju vršnjaci i masovni mediji, stoga je razumljivo dominantno usmjeravanje preferencija prema najrazličitijim djelima popularne glazbe. Među glazbenim primjerima popularne glazbe, za koje iskazuju sklonost i zanimanje, mogu se pronaći najrazličitiji primjeri iz svjetske zabavne glazbe što ukazuje na jezičnu, kulturalnu, tonalnu, temporalnu i kvalitativnu otvorenost. Glazbena otvorenost mladih nedovoljno je iskorištena u nastavi Glazbene kulture, koja je gotovo isključivo usmjerena na upoznavanje i stjecanje glazbenih znanja o zapadnoeuropskoj umjetničkoj glazbi i razvoju glazbenih preferencija prema toj glazbi. U radu se prikazuje istraživanje glazbenih preferencija primjenom skale procjene za ispitivanje preferencija odabranih glazbenih ulomaka klasične glazbe i glazbe svijeta, na uzorku učenika četvrtog, petog, šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole. Iz dobivenih je rezultata utvrđena otvorenost mladih prema glazbenim primjerima različitih glazba svijeta, koja navodi na zaključak kako je u današnje vrijeme, kada je moderno društvo svakim danom kulturno sve raznolikije i bogatije, više nego ikada prije iskazana potreba za implementacijom kulturno različitijeg nastavnih sadržaja i sustavno obogaćivanje kurikuluma glazbene nastave brojnim sadržajima različitih glazbenih tradicija svjetskih kultura.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku