Pregled bibliografske jedinice broj: 899248
Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu
Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 95-98 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 899248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu
(The Influence of Verbal and Non-Verbal Dimension of Class Communication With an Emphasis on a Certain Subject)
Autori
Škojo, Tihana ; Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 95-98
ISBN
978-953-8181-02-3
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
verbalna i neverbalna komunikacija, komunikacijske kompetencije nastavnika, omiljeni i omraženi nastavni predmet
(verbal and non-verbal communication, teachers' communication competencies, favourite and least favourite school subject)
Sažetak
Verbalna nastavna komunikacija dominantno podrazumijeva govor, najčešće u obliku razgovora, izlaganja, izvješćivanja ili diskusije i neizostavno je potkrijepljena neverbalnim porukama koje dopunjuju i proširuju verbalni sadržaj ; prenose emocionalne odnose, izražavaju mišljenja i stavove, ali i stvaraju poželjnu ili nepoželjnu socijalnu interakciju te potiču ili onemogućavaju dvosmjernu komunikaciju. U radu se prikazuje istraživanje provedeno na uzorku od 147 učenika sedmih i osmih razreda, sa svrhom utvrđivanja njihova mišljenja o verbalnoj i neverbalnoj dimenziji nastavne komunikacije na nastavi omiljenog i omraženog predmeta. Iz dobivenih rezultata zaključeno je kako nastavnici omiljenih predmeta učenike oslovljavaju imenom, postavljanjem pitanja potiču na razgovor te hvale rad učenika, njihove pojedine postupke, zapažanja i komentare. Također, učenici uočavaju kako su ti nastavnici opuštenog tijela te pridaju jednaku pozornost svim učenicima iz razreda. Nastavnike omraženog predmeta učenici procjenjuju niskim ocjenama i u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Ističu kako nastavnici omraženog predmeta prozivaju učenike da odgovore na pitanja iako se nisu javili te kritiziraju ili ističu pogreške u njihovu radu. Na temelju rezultata zaključujemo kako su komunikacijske kompetencije nastavnika i međusobna usklađenost verbalne i neverbalne dimenzije s naglašenim interakcijsko- komunikacijskim pristupom osnova uspješnog, humanistički usmjerenog odgojno- obrazovnog procesa o kojem ovisi hoće li učenici biti skloni pojedinom predmetu. S obzirom na značaj kvalitetne komunikacije za nastavu, aktualiziramo potrebu za većim naglaskom na stjecanju komunikacijskih kompetencija budućih nastavnika, a posebice na osvještavanju i uvježbavanju neverbalnog ponašanja te verbalnoj interakciji s ciljem uspostavljanja suradništva u komuniciranju s učenicima i pružanja učenicima potrebne komunikacijske slobode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku