Pregled bibliografske jedinice broj: 899214
Kompetencijski profil nastavnika solfeggia
Kompetencijski profil nastavnika solfeggia, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 899214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencijski profil nastavnika solfeggia
(The Solfeggio Teacher Competence Profile)
Autori
Pavić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
53
Mentor
Antoaneta Radočaj Jerković
Neposredni voditelj
Tihana Škojo
Ključne riječi
nastava, solfeggio, kompetencije, obrazovanje, vještine
(teaching, solfège, competences, education, skills)
Sažetak
U glazbenim školama u Republici Hrvatskoj se kroz usmjereni odgojno-obrazovni rad odgajaju i obrazuju budući profesionalni glazbenici. Osnovne glazbene škole su sastavni dio hrvatskog obrazovnog sustava. Tijekom glazbenog školovanja stječu se glazbena znanja i vještine koje nazivamo glazbenim kompetencijama. Nastava solfeggia odvija se kroz svih šest godina osnovnog glazbenog obrazovanja te provodi vrlo kompleksne zadaće, a zahtjevnost ciljeva i zadataka nastave mijenja ovisno o trenutnom stupnju obrazovanja. Nastavničke kompetencije prikazuju se kroz specifične kompetencije, vještine i kompetencije u užem smislu. Nastavnička kompetencija vezana je uz predmet koji nastavnik poučava te ima vrlo važan učinak na učenikov rad i uspjeh. S obzirom da su učiteljske kompetencije podložne su promjenama, izobrazba učitelja treba biti kontinuirani, cjeloživotni proces koji ne završava stjecanjem diplome, već uključuje i stručna usavršavanja. Kompetentnost nastavnika je u središtu pedagoških rasprava kao nedovoljno definirano i nedovoljno istraženo područje te se teži otkrivanju što potpunijeg i sadržajnijeg kompetencijskog profila suvremenog nastavnika kako bi se i nastavnička uloga u cjelokupnom odgoju i obrazovanju mogla maksimalno unaprijediti. Problem istraživanja su kompetencije nastavnika solfeggia u osnovnim i srednjim glazbenim školama koji je nedovoljno istražen u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavi solfeggia u Hrvatskoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati pedagoške kompetencije nastavnika solfeggia u svrhu unapređenja kvalitete nastave solfeggia u glazbenim školama. Postupak kojim su se prikupljali podaci u ovome istraživanju je intervju vezanog tipa te se prvi dio odnosio na opće sociodemografske podatke o ispitanicima, drugi dio na procjenu didaktičkih kompetencija nastavnika, a treći na procjenu pedagoških i psiholoških kompetencija. Uzorak ispitanika je činilo trinaest nastavnika solfeggia, od toga deset nastavnica te tri nastavnika, od kojih ih najviše ima visoku stručnu spremu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost