Pregled bibliografske jedinice broj: 898924
Obilježja kanala prodaje ekoloških proizvoda na području Zadarske županije
Obilježja kanala prodaje ekoloških proizvoda na području Zadarske županije, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 898924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kanala prodaje ekoloških proizvoda na području Zadarske županije
(The characheristics of selling channels of organic products in the Zadar County)
Autori
Šaban, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2017
Stranica
49
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
ekološka poljoprivreda, tržište, kanali distribucije, Zadarska županija
(ecological agriculture, market, distribution channels, Zadar County)
Sažetak
Cilj ovog završnog rada bio je utvrditi vrste i glavna obilježja kanala distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda na području Zadarske županije. U radu su korišteni sekundarni podaci (statistički podaci, IFOAM, DZS), kao i primarni podaci dobiveni anketnim ispitivanjem proizvođača ekoloških proizvoda. Svjetska proizvodnja ekoloških proizvoda je u porastu, a najveći svjetski proizvođač – Australija proizvodi oko 48% ukupne svjetske proizvodnje. Proizvodnja ekoloških proizvoda u Hrvatskoj u posljednjih desetak godina u znatnom je porastu, te danas bilježi 3061 registriranog ekološkog proizvođača. Glavne prednosti koje Zadarska županija ima jesu povoljni privredni uvjeti za razvitak ekološke poljoprivrede i radna snaga. Porast i važnost ekološke poljoprivrede u Zadarskoj županiji vidimo u posljednjih pet godina gdje ona čini 13% ukupnog korištenog poljoprivrednog zemljišta. Ključni čimbenik za rast tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda, uz informiranost potrošača, je distribucija ekoloških prehrambenih proizvoda. Glavni kanal prodaje u Zadarskoj županiji je direktna prodaja potrošačima i to većinom na proizvodnoj jedinici, zatim na lokalnoj tržnici i sajmovima. Samo mali dio ekoloških proizvođača prodaje putem posrednika, odnosno putem otkupljivača u specijaliziranim trgovinama. Proizvođači nemaju odgovarajuće uvjete za prodaju putem posrednika, te vjeruju u uspješnost izravne prodaje odnosno povjerenje i sigurnost kupaca koji kupuju izravno od samog proizvođača. Neophodno je raditi na promociji i proširenje svojih proizvoda, te međusobnom udruživanju i pomaganju protiv velikih svjetskih i europskih ekoloških brendova jer mali proizvođači kakve susrećemo u Zadarskoj županiji su neprimjetni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija