Pregled bibliografske jedinice broj: 898572
Vrtovi odgojno-obrazovnih institucija na području gradske četvrti Sesvete
Vrtovi odgojno-obrazovnih institucija na području gradske četvrti Sesvete, 2016., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 898572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrtovi odgojno-obrazovnih institucija na području gradske četvrti Sesvete
(Gardens of educational institutions in Sesvete city quater region)
Autori
Pirić Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2016
Stranica
53
Mentor
Židovec Vesna
Ključne riječi
urbanizacija, kućni vrt, školski vrt, bioraznolikost, biljne vrste
(urbanization, homegarden, schoolgarden, biodiversity, plant species)
Sažetak
Vrtovi i vrtlarenje, imaju izuzetno važnu ulogu u životu čovjeka, kako u proizvodnom smislu, tako i kao mjesto rekreacije i edukacije. Školski vrtovi kod djece razvijaju zdrav odnos prema hrani, ekološku svijest, radne navike. Nekad su bili sastavni dio školskog dvorišta i imali značajno mjesto u školskom programu, napose u ruralnim sredinama. Gradska četvrt Sesvete cijelim je svojim područjem smještena izvan granica grada Zagreba kao naselja. Još prije nekoliko desetljeća najveći je dio tog prostora izrazito obilježavao ruralni način života, elementi kojega su i danas jasno vidljivi u većini ovdašnjih naselja. Industrijalizacija i ss njom povezano doseljavanje tisuća novih stanovnika ponajprije su, već sredinom 60.-tih godina prošlog stoljeća, potaknuli brzu urbanizaciju tada još malih Sesveta i drugih tadašnjih samostalnih naselja. na cijelom području postoje 4 gradske i 5 privatnih predškolskih ustanova te nekoliko osnovnih škola. Ciljevi ovog rada su ustanoviti postojanje vrtova uz odgojno-obrazovne ustanove na području gradske četvrti Sesvete, procijeniti veličinu, inventarizirati i opisati elemente vrta te identificirati biljne svojte, te procijeniti uređenost vrtova i njihovu usklađenost s tradicijom i prostorom u kojem se nalaze. Istraživanjem 10 odabranih vrtova podijeljenih u 2 skupine: TIP 1 - predškolski vrt i TIP 2 - školski vrt, u vremenskom razdoblju između travnja 2013. godine do svibnja 2014. godine utvrđena je prosječna površina vrta TIP 1 iznosi 5 407m2, a kod TIP 2 16 990m2. Inventarizacijom je uočena veća brojnost svih biljnih svojti u vrtovima TIP 1, a kod oba tipa prevladavalo je ukrasno bilje s najvećom brojnošću grmlja i drveća. Može se zaključiti da suvremeni odgojno-obrazovni vrtovi nemaju obilježja nekadašnjih tradicijskih vrtova nego su poprimili suvremeni i moderan oblik, a glavni razlog tome je utjecaj urbanizacije, promjene u trendovima oblikovanja i odabiru biljnih vrsta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)