Pregled bibliografske jedinice broj: 898549
Inventarizacija ukrasnog bilja u interijerima odabranih škola na području grada Samobora
Inventarizacija ukrasnog bilja u interijerima odabranih škola na području grada Samobora, 2016., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 898549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inventarizacija ukrasnog bilja u interijerima odabranih škola na području grada Samobora
(Ornamental plants inventarization in interiors of selected scools in city Samobor region)
Autori
Stanec Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2016
Stranica
31
Mentor
Židovec Vesna
Ključne riječi
inventarizacija, interijeri, biljne vrste, njega, održavanje, ukrasno bilje
(inventarization, interiors, plant species, maintenance, ornamental plants)
Sažetak
Uređenje interijera škola ukrasnim biljem specifično je zbog ekoloških uvjeta rasta biljaka i otežanog održavanja u zatvorenom prostoru. Osim estetske, biljke u školama imaju i druge funkcije kao što je tehnička, zdravstvena i psihološka. Škole su mjesta u kojima učenici provode većinu svoga vremena te zbog toga moraju zadovoljavati određene standarde. Sobne biljke u školskim učionicama mogu biti jedan od načina za poboljšanje rezultata učenika te mogu pozitivno utjecati, kako na učenike, tako i na cijelo osoblje. Zdravstveni i psihološki učinci dokazani su mnogim studijama, a isto tako i vrlo važna uloga biljaka u smanjenju koncentracije zagađivača zraka. Cilj ovog rada bio je istražiti koje su biljne vrste najčešće zastupljene u interijerima škola na području grada Samobora, procijeniti njihovo stanje s obzirom na uvjete u kojima rastu, procijeniti mjere njege i mogućnost održavanja te ocijeniti estetski dojam biljaka. Također, provedena je anketa s učenicima od 5.-8. razreda kako bi se dobila jasnija slika o primjena ukrasnog bilja u školama. Nakon provedene inventarizacije i obrade podataka utvrđeno je da je po broju biljaka najzastupljenija vrsta Crassula ovata, a najveći broj inventariziranih vrsta pripada porodici Araceae. Rezultati ankete, pokazali su odnos učenika prema biljnim vrstama u školi te je nakon obrade podataka utvrđeno kako 100% učenika primjećuje biljke u svojoj školi, no ne žele preuzeti brigu o njihovom održavanju. Također je utvrđeno kako većina učenika kod kuće ima više od 5 biljaka, a najpopularnije su kombinacije lisnatih i cvatućih vrsta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)