Pregled bibliografske jedinice broj: 898346
O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013)
O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013) // Sveučilište, filozofija, obrazovne politike, 4. studentski filozofski simpozij Udruge studenata filozofije »logOS«, Odsjeka za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Hrvatskog filozofskog društva / Matić, Luka ; Papo, Demian (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 47-47 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 898346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013)
(On the Position of Humanities in the Strategy for Education, Science and Technology (2013))
Autori
Potlimbrzović, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sveučilište, filozofija, obrazovne politike, 4. studentski filozofski simpozij Udruge studenata filozofije »logOS«, Odsjeka za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Hrvatskog filozofskog društva
/ Matić, Luka ; Papo, Demian - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 47-47
ISBN
978-953-314-066-7
Skup
4. studentski filozofski simpozij »Sveučilište, filozofija, obrazovne politike«
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.05.2014. - 09.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filozofija ; studentski simpozij
(philosophy ; student's simposia)
Sažetak
Vlada Republike Hrvatske 2013. godine objavila je nacrt Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se planira »dugoročna vizija« obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj. Odmah potom otvorena je javna rasprava o strategiji tijekom koje je zainteresirana javnost imala priliku dati svoje mišljenje, primjedbe i prijedloge na predloženi tekst. Između ostalih članova akademske zajednice, očitovali su se i filozofi – akademik Mislav Ježić te prof. dr. sc. Ante Čović, dok je raspravi svojim komentarom pridonio i sindikat Akademska solidarnost. Njihove reakcije, kao i one većine znanstvenika iz društvenih i humanističkih znanosti, bile su najprije usmjerene na strategijom predviđenu društvenu ulogu znanosti i visokog obrazovanja koja se svodi tek na ekonomski i gospodarski napredak države. Osim toga, istaknuli su i problem marginaliziranja društvenih i humanističkih područja znanosti u odnosu prema prirodnim i tehničkim podru- čjima. Zatim, naglasili su i problem narušavanja autonomije sveučilišta putem uplitanja politike te su upozorili na besadržajnost neoliberalnih ideologema zastupljenih u obrazovnom diskursu koji prevladavaju i u ovoj strategiji (cjeloživotno obrazovanje, izvrsnost, konkurentnost, vrednovanje). U ovome izlaganju najprije ću se usmjeriti na analizu položaja humanističkih znanosti predviđenog u strategiji koji se svodi na službu očuvanja kulturnog i nacionalnog identiteta Republike Hrvatske. Nakon toga ću ga dovesti u odnos sa spomenutom ekonomizacijom društvene uloge znanosti i obrazovanja, što dovodi u pitanje smisao i isplativost studiranja društvenih i humanističkih znanosti te provođenja istraživanja na tome području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija