Pregled bibliografske jedinice broj: 898064
Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti
Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti // 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalamtinske županije prema kvalitetnoj školi
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 898064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti
(The development of critical thinking skills through multiperspectivity in history teaching)
Autori
Mazur, Tamara ; Müller, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalamtinske županije prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kritičko mišljenje, multiperspektivnost, povijest, povijesno razmišljanje
(critical thinking, multiperspectivity, history, historical thinking)
Sažetak
Uzimajući u obzir važnost odgoja, obrazovanja, socijalizacije, razvoja osobnosti i kompetencija može se reći da je sve navedeno čini integralni razvoj osobe ukoliko se temelji na razvoju kritičkog mišljenja. Sagleda li se povijesni aspekt, razvoj kritičkog mišljenja bio je krucijalan i u početnim procesima razvoja društva pa sve do danas. Budući da suvremeno društvo omogućava i očekuje uključene građane, one koji promišljaju, vrednuju i tako doprinose na napretku civilizacije – kritičko mišljenje možemo predstaviti kao zahtjev suvremenog odgoja i obrazovanja. Ovim radom želi se ukazati na važnost razvoja vještina kritičkoga mišljenja kao jednog od polazišta i temelja odgoja te, dakako, obrazovanja. Kritičko mišljenje, kao i sve kompetencije, treba razvijati, nadograđivati i promicati kao jednog od primarnih ciljeva didaktičkog i metodičkog rada. Multiperspektivnost svakako jest jedno od polazišta u odgojno-obrazovnom djelovanju čijom primjenom u nastavnim predmetima, osobito u povijesti, ukazuje na to da jednostranost ne vodi kritičkom te objektivnom promišljanju. Sagledavati iz perspektive drugih, uzeti u obzir povijesni kontekst, uočiti kauzalnost sa suvremenošću jest obrazac kako se razvija povijesno razmišljanje. Razvoj povijesnog razmišljanja znači učiti kako analizirati, razlikovati, kategorizirati podatke iz izvora, a pri čemu se naglasak stavlja na to jesu li izvori primarni ili pak sekundarni. Radom se ukazuje na razvoj vještina kritičkog mišljenja, točnije sustavno i cjelovito promišljanje stvarnosti i trenutka, unutar nastave povijesti također i s osvrtom izražavanja interpretacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek