Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 898018

Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka


Novak-Perjanec, Lucija
Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka, 2017., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 898018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka
(Assessment of nutritional value of school meals)

Autori
Novak-Perjanec, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2017

Stranica
44

Mentor
Bituh, Martina

Ključne riječi
djeca, škola, obroci, procjena, smjernice
(children, school, meals, assessment, guidelines)

Sažetak
Prehrana djece u osnovnim školama jedan je od najvažnijih javnozdravstvenih problema s kojim se suočava gotova svaka država svijeta. Smatra se da poboljšanje kvalitete školskih obroka može imati povoljan utjecaj na rast i razvoj učenika, ali i na poboljšanje opće kvalitete života. Cilj ovog rada bio je procijeniti energetsku i nutritivnu kvalitetu školskih obroka uspoređujući s „Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama“. U ovom radu su sudjelovale dvije osnovne škole sa područja Grada Zagreba (OŠ A) i Zagrebačke županije (OŠ B). Prosječna energetska vrijednost cjelodnevnog školskog obroka u OŠ A iznosi 1088, 8 ± 214, 1 kcal, a u OŠ B 609, 8 ± 142, 7 kcal. U obje škole prevladavaju doručci s većom energetskom vrijednosti te ručci s manjom energetskom vrijednošću u odnosu na preporuku. U OŠ B utvrđen je nepovoljan omjer makronutrijenata. Prosječan dnevni udio zasićenih masti i dodanog šećera osiguran školskim obrocima u objema školama veći je od preporučenog. Hranjive vrijednosti školskog obroka procijenjena pomoću Meal IQ-a od mogućih 28 bodova iznosi 11, 5 ± 5, 1 bod (OŠ A), odnosno 11, 0 ± 2, 1 (OŠ B) za dob od 7-11 godina, a za dob iznad 11 godina iznosi 11, 2 ± 4, 8 bodova (OŠ A) i 10, 9 ± 2, 1 bodova (OŠ B). Na temelju rezultata može se zaključiti da postoji potreba za poboljšanjem školskih jelovnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Bituh (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novak-Perjanec, Lucija
Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka, 2017., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
Novak-Perjanec, L. (2017) 'Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka', diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Novak-Perjanec, Lucija}, year = {2017}, pages = {44}, keywords = {djeca, \v{s}kola, obroci, procjena, smjernice}, title = {Procjena hranjive vrijednosti \v{s}kolskog obroka}, keyword = {djeca, \v{s}kola, obroci, procjena, smjernice}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Novak-Perjanec, Lucija}, year = {2017}, pages = {44}, keywords = {children, school, meals, assessment, guidelines}, title = {Assessment of nutritional value of school meals}, keyword = {children, school, meals, assessment, guidelines}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font