Pregled bibliografske jedinice broj: 897578
Analiza aspekata fleksibilnosti budućeg elektroenergetskog sustava s integriranim električnim vozilima
Analiza aspekata fleksibilnosti budućeg elektroenergetskog sustava s integriranim električnim vozilima // 13. savjetovanje HRO CIGRÉ : zbornik radova / FIilipobić-Grčić ; Božidar (ur.).
Zagreb: Hrvatski komitet međunarodne konferencije za velike električne sisteme (CIGRE), 2017. str. 1-10 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 897578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza aspekata fleksibilnosti budućeg elektroenergetskog sustava s integriranim električnim vozilima
(Flexibility analysis of future power system with integrated electric vehicles)
Autori
Pavić, Ivan ; Capuder, Tomislav ; Kuzle, Igor ; Pandžić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
13. savjetovanje HRO CIGRÉ : zbornik radova
/ FIilipobić-Grčić ; Božidar - Zagreb : Hrvatski komitet međunarodne konferencije za velike električne sisteme (CIGRE), 2017, 1-10
Skup
Savjetovanje HRO CIGRÉ (13 ; 2017)
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 05.11.2017. - 08.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Fleksibilnost sustava, električna vozila, obnovljivi izvori energije
(Power System Flexibility, Electric Vehicles, Renewable Energy Sources)
Sažetak
Sve veći broj varijabilnih i obnovljivih izvora (OIE) teže predvidljive proizvodnje posljedično mijenja zahtjeve vođenja elektroenergetskog sustava. Povećani zahtjevi za fleksibilnošću, u vidu naglih promjena zahtjeva za energijom zbog varijabilnih karakteristika OIE, i rezervom, u vidu dodatnih kapaciteta rezerve usred nepredvidljivosti proizvodnje OIE, impliciraju korištenje novih izvora fleksibilnosti. U tom kontekstu često se spominju upravo električna vozila koja bi svojim karakteristikama ponašanja i spremnicima mogla pružiti traženu fleksibilnost. U radu je razvijen i opisan matematički model planiranja pogona elektroenergetskog sustava temeljen na cjelobrojnom mješovitom programiranju. Matematički model električnih vozila (EV) temelji se na povijesnim obrascima ponašanja klasičnih vozila s unutarnjim izgaranjem s ciljem zadržavanja jednake razine ugodnosti za krajnjeg korisnika. Na primjeru različitih elektroenergetskih sustava, različitih karakteristika proizvodnog portfelja, prikazan je utjecaj OIE na zahtjeve za fleksibilnošću i rezervom. Analiziran je i kvantificiran utjecaj neupravljivog punjenja EV, kao i mogućnosti da upravljivo punjenje EV doprinese novim zahtjevima za fleksibilnosti. Doprinosi fleksibilnog upravljanja EV izraženi su kroz troškove sustava, emisije CO2 te količinu neiskorištene energije OIE.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-7766 - Fleksibilna energetska čvorišta u nisko ugljičnim naprednim elektroenergetskim mrežama (FENISG) (Kuzle, Igor, HRZZ ) ( CroRIS)
HRZZ-IP-2014-09-3517 - Stanica za zamjenu baterija električnih vozila (EV BASS) (Pandžić, Hrvoje, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb