Pregled bibliografske jedinice broj: 897279
Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole
Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 511-524 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 897279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole
(Career Guidance – Role and Responsibility of School)
Autori
Perin, Višnja
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 4;
511-524
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
profesionalno usmjeravanje, čimbenici profesionalnog usmjeravanja,
(vocational guidance, vocational guidance factors, school)
Sažetak
Profesionalno usmjeravanje Vijeće ministara Europske unije u svojoj Rezoluciji defi nira kao skup aktivnosti koje pojedincima omogućavaju identifi cirati vlastite mogućnosti, kompetencije i interese u različitom dobu života kako bi donijeli odluke o obrazovanju, osposobljavanju te mogli upravljati vlastitom profesionalnom karijerom. Većina aktivnosti vezanih uz institucionalizirano i organizirano profesionalno usmjeravanje u Republici Hrvatskoj vezana je uz javni servis za zapošljavanje (Hrvatski zavod za zapošljavanje). Profesionalno usmjeravanje u ovom radu problematizira se s aspekta uloge i odgovornosti škole koja uz obitelj ima sigurno najdugoročniji utjecaj na profesionalno usmjeravanje mladih. Daje se povijesni pregled stanja profesionalnog usmjeravanja u Republici Hrvatskoj te pregled teorija i čimbenika profesionalnog usmjeravanja. Posebno se izdvaja škola kao jedan od čimbenika profesionalnog usmjeravanja te se raspravlja o njezinu utjecaju i mogućnostima utjecaja na profesionalno usmjeravanje mladih. Suvremeno društvo traži pojedinca koji je sposoban samostalno donositi odluke o svom profesionalnom razvoju u različitim razdobljima života. Istraživanja provedena na učenicima osnovnih i srednjih škola pokazuju da učenici u velikoj mjeri nisu spremni za donošenje profesionalnih odluka kada se to od njih očekuje te se sugerira potreba da profesionalno usmjeravanje bude implicitna aktivnost cjelokupnog odgojnoobrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija