Pregled bibliografske jedinice broj: 897180
Područja kognitivne spremnosti za školu
Područja kognitivne spremnosti za školu // 11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 897180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Područja kognitivne spremnosti za školu
(Domains of Cognitive School Readiness)
Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spremnost za školu, grafomotorika, vidna percepcija
(school readiness, graphomotor skills, visual perception)
Sažetak
U radu autori analiziraju i tumače rezultate istraživanja kognitivne spremnosti za školu. Kompleksan i višeznačan pojam spremnosti za školu općenito se može odrediti kao minimum razvojnog stupnja – zdravstvenog, kognitivnog, socijalnog, emocionalnog i motivacijskog – koji djetetu omogućuje da primjereno reagira na zahtjeve škole. Složenost stvarne situacije nameće određena razilaženja po pitanjima uvjeta nastanka spremnosti za školu, sadržaja spremnosti, povezanosti pripremljenosti s budućim školskim uspjehom te same svrhe određivanja spremnosti za školu. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta određuje Zakon o osnovnom školstvu. Psihofizičku spremnost utvrđuje stručno povjerenstvo (liječnik, psiholog ili pedagog, defektolog i učitelj) prije upisa u prvi razred. U ovom je istraživanju za procjenu spremnosti za školu primijenjen Test spremnosti za školu koji ispituje sposobnosti vidne diskriminacije, grafomotoričke sposobnosti, poznavanje svakodnevnih činjenica i pojmova te razumijevanje odnosa među njima, sposobnosti okulomotoričke koordinacije i fine motorike te sposobnosti prebrajanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka. Rezultati dobiveni testiranjem predškolske djece najslabiji su u području grafomotorike, okulomotoričke koordinacije i fine motorike. U područjima vidne percepcije, poznavanja činjenica, razumijevanja odnosa, prebrojavanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka rezultati su na razini prosjeka s obzirom na dob.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija