Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 897180

Područja kognitivne spremnosti za školu


Ninčević, Marjan; Jurić Vukelić, Dunja
Područja kognitivne spremnosti za školu // 11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 897180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Područja kognitivne spremnosti za školu
(Domains of Cognitive School Readiness)

Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Skup
11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
spremnost za školu, grafomotorika, vidna percepcija
(school readiness, graphomotor skills, visual perception)

Sažetak
U radu autori analiziraju i tumače rezultate istraživanja kognitivne spremnosti za školu. Kompleksan i višeznačan pojam spremnosti za školu općenito se može odrediti kao minimum razvojnog stupnja – zdravstvenog, kognitivnog, socijalnog, emocionalnog i motivacijskog – koji djetetu omogućuje da primjereno reagira na zahtjeve škole. Složenost stvarne situacije nameće određena razilaženja po pitanjima uvjeta nastanka spremnosti za školu, sadržaja spremnosti, povezanosti pripremljenosti s budućim školskim uspjehom te same svrhe određivanja spremnosti za školu. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta određuje Zakon o osnovnom školstvu. Psihofizičku spremnost utvrđuje stručno povjerenstvo (liječnik, psiholog ili pedagog, defektolog i učitelj) prije upisa u prvi razred. U ovom je istraživanju za procjenu spremnosti za školu primijenjen Test spremnosti za školu koji ispituje sposobnosti vidne diskriminacije, grafomotoričke sposobnosti, poznavanje svakodnevnih činjenica i pojmova te razumijevanje odnosa među njima, sposobnosti okulomotoričke koordinacije i fine motorike te sposobnosti prebrajanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka. Rezultati dobiveni testiranjem predškolske djece najslabiji su u području grafomotorike, okulomotoričke koordinacije i fine motorike. U područjima vidne percepcije, poznavanja činjenica, razumijevanja odnosa, prebrojavanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka rezultati su na razini prosjeka s obzirom na dob.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjan Ninčević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ninčević, Marjan; Jurić Vukelić, Dunja
Područja kognitivne spremnosti za školu // 11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ninčević, M. & Jurić Vukelić, D. (2017) Područja kognitivne spremnosti za školu. U: 11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi.
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, year = {2017}, keywords = {spremnost za \v{s}kolu, grafomotorika, vidna percepcija}, title = {Podru\v{c}ja kognitivne spremnosti za \v{s}kolu}, keyword = {spremnost za \v{s}kolu, grafomotorika, vidna percepcija}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, year = {2017}, keywords = {school readiness, graphomotor skills, visual perception}, title = {Domains of Cognitive School Readiness}, keyword = {school readiness, graphomotor skills, visual perception}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font