Pregled bibliografske jedinice broj: 897176
Postupci intuitivnoga upravljanja sintezom zvuka
Postupci intuitivnoga upravljanja sintezom zvuka, 2016., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 897176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postupci intuitivnoga upravljanja sintezom zvuka
(Procedures for intuitive sound synthesis control)
Autori
Kreković, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
26.10
Godina
2016
Stranica
199
Mentor
Petrinović, Davor
Ključne riječi
sinteza zvuka, glazbena tehnologija, neizrazita logika, genetski algoritmi
(sound synthesis, music technology, fuzzy logic, genetic algorithms)
Sažetak
Glazbeni sintetizatori predstavljaju nezaobilazan alat u suvremenoj kompozicijskoj i izvedbenoj praksi koji glazbenicima omogućuje izražajnu raznolikost i inovaciju. Kontrola sintetiziranog zvuka postiže se upravljanjem parametrima koji figuriraju kao numerički ulazi u proces sinteze i modifikacije audio signala. Zbog toga parametri mogu biti apstraktni, bez intuitivne veze s akustičkom posljedicom, međusobno zavisni i specifični s obzirom na metodu sinteze. Kako bi se kontrola učinila učinkovitijom i inspirativnijom, u okviru doktorskog rada predloženi su postupci za automatski odabir numeričkih parametara na temelju intuitivnog opisa ciljnog zvuka. Prvi se pristup temelji na korištenju timbralnih atributa za zadavanje željenih karakteristika zvuka. Razvijena su tri postupka kombinacijom tehnika iz računalne znanosti čime je postignuta intuitivna kontrola neovisna o glazbenom sintetizatoru, a evaluacijom je pokazana njezina učinkovitost. Drugi pristup obrađen u okviru rada usmjeren je na automatizaciju parametara tijekom izvedbe uživo. Kao alternativa ručnoj kontroli predložena je automatizacija u stvarnom vremenu na temelju unaprijed pripremljenih podataka. Glazbenici mogu promjene vrijednosti upisati u notni sadržaj koji planiraju odsvirati, a tijekom izvedbe uživo, sustav prati poziciju unatoč varijacijama u tempu, slučajnim ili namjernim odmacima od notnog zapisa te pravovremeno primjenjuje promjene parametara. Treći je pristup usmjeren na nestandardne metode sinteze kod kojih fokus nije na akustičkoj posljedici, nego na strukturi valnog oblika. Predloženi su različiti modaliteti kontrole dinamičke stohastičke sinteze pomoću ulaznog audio signala i fizičkog pokreta. Dodatno je razvijeno i MIDI sučelje u svrhu izgradnje digitalnog glazbenog instrumenta. Istraživanjem je pokazana relevantnost intuitivne sinteze, a predloženi su postupci uz rješavanje praktičnog problema također otvorili nove mogućnosti glazbenog izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-2625 - Iznad Nyquistove granice (BeyondLimit) (Seršić, Damir, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Davor Petrinović
(mentor)