Pregled bibliografske jedinice broj: 897154
Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika: izazovi i očekivanja
Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika: izazovi i očekivanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 1; 63-76 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 897154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika:
izazovi i očekivanja
(Teaching competencies of university teachers:
challenges and expectations)
Autori
Miočić, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 66
(2017), 1;
63-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
nastavničke kompetencije ; programi osposobljavanja i usavršavanja za rad u nastavi ; osiguravanje kvalitete ; sveučilišna nastava
(teaching competencies ; education and training programs for teaching ; quality assurance ; university teaching)
Sažetak
Cilj je ovog preglednog rada istaknuti važnost rasprave o temi sveučilišne nastave i nastavničkih kompetencija visokoškolskih nastavnika. U sustavu visokog obrazovanja tijekom posljednjih desetljeća događaju se brojne promjene koje se uočavaju kroz drastičan porast i sve veću heterogenost studentske populacije, iz čega proizlazi potreba za redefiniranjem uloge sveučilišnog nastavnika. Iako sveučilišni nastavnici jesu stručnjaci u znanstvenim poljima kojima se bave, dubinsko poznavanje sadržaja predmeta poučavanja ne čini ih istodobno stručnjacima za nastavu. Istraživanja su pokazala da su programi pedagoškog osposobljavanja i usavršavanja sveučilišnih nastavnika učinkoviti u podizanju kvalitete sveučilišne nastave te da doprinose razvoju nastavničkih kompetencija, a njihova važnost konstantno se naglašava i u smjernicama strateških dokumenata na razini europske obrazovne politike. U hrvatskom sustavu visokog obrazovanja uočavaju se brojni izazovi koji doprinose negativnoj percepciji nastavničke profesije, stoga se javlja potreba za dubljim istraživanjem ove teme i promišljanjem o izazovima implementacije programa za osposobljavanje i usavršavanje sveučilišnih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Projekt razvoja karijera mladih istraživača – izobrazba novih doktora znanosti
HRZZ (DOK-2015-10-2376)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivana Miočić
(autor)