Pregled bibliografske jedinice broj: 896929
Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana
Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana // Dubrovnik prije trešnje / Gamulin, Ljubo (ur.).
Dubrovnik: Društvo prijatelja dubrovačke starine (DPDS), 2016. str. 35-54
CROSBI ID: 896929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana
(Conservation-restoration works on the painting Dubrovnik before earthquake 1667 and some similarities with the painting of Cavtat in the church of Our Lady of Snows and De Bellis painting from the Museum of the Dominican monastery in Dubrovnik)
Autori
Vokić, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Dubrovnik prije trešnje
Urednik/ci
Gamulin, Ljubo
Izdavač
Društvo prijatelja dubrovačke starine (DPDS)
Grad
Dubrovnik
Godina
2016
Raspon stranica
35-54
ISBN
978-953-55093-7-0
Ključne riječi
konzerviranje-restauriranje, Dubrovnik prije potresa 1667, Cavtat, De Bellis
(conservation-restoration, Dubrovnik before earthquake 1667, Cavtat, De Bellis)
Sažetak
Opisano je zatečeno stanje slike Dubrovnik prije trešnje uključujući fotografije strukturnih istražnih radova. Prezentirani su argumenti za odabir specifičnog zahvata. Slika ima izuzetno veliku dokumentarnu vrijednost, značajnu ambijentalnu i kulturološku vrijednost i skromnu umjetničku vrijednost. S obzirom da „Dubrovnik“ već 150 godina pokušava doći u posjed ove slike i s obzirom da je slika desetljećima bila nedostupna čak i za fotografiranje te se umjesto nje koristilo njenu kopiju iz 19. st. - predmetna slika je stekla neku vrstu kultnog statusa u krugovima zainteresiranih. Na slici se nešto više detalja vidi infracrvenom reflektografijom nego golim okom. Kako se ne bi kompromitiralo nijedan dokumentarni podatak, bez obzira je li vidljiv golim okom ili nije, ili je tek naznaka neke forme - obavljen je vrlo delikatan zahvat uz minimalna rekonstruiranja nedostajućih dijelova i uz vrlo detaljnu dokumentaciju. Nedostajući dijelovi su dijelom rekonstruirani tek na digitalnoj rekonstrukciji kako bi se moglo znanstveno raspravljati o njima i po potrebi ih mijenjati. Slika je uspoređena s druga dva prikaza veduta iz istog vremena: prikazom Cavtata na glavnom oltaru crkve Gospe Snježne u Cavtatu i De Bellisovim prikazom Dubrovnika u Muzeju dominikanskog smostana. Na temelju tehnološke komparacije postavljena je teza da je cavtatsku vedutu, za koju se pouzdano zna da je nastala poslije potresa 1667., i predmetnu sliku Dubrovnik prije trešnje - naslikala ista ruka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti