Pregled bibliografske jedinice broj: 896737
Psihosocijalni čimbenici profesionalnih namjera učenika
Psihosocijalni čimbenici profesionalnih namjera učenika, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 896737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosocijalni čimbenici profesionalnih namjera učenika
(Psychosocial Factors of Pupils' Proffesional Intentions)
Autori
Pejić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
07.04
Godina
2009
Stranica
33
Mentor
Kljaić, Slavko
Neposredni voditelj
Šincek, Daniela
Ključne riječi
profesionalne vrijednosti, odrednice izbora zanimanja, hijerarhija profesionalnih vrijednosti
(professional values, determinants of occupational choice, proffesional values hierarchy)
Sažetak
Ovim istraživanjem kanilo se ispitati neke psihoscijalne čimbenike profesionalnih namjera učenika. Sudjelovalo je ukupno 269 učenika 8. razreda osnovne, te 2. i 4. razreda srednje škole. Korišten je upitnik profesionalnih vrijednosti PV-1 Šverka, B. i suradnika. Pri vrhu hijerarhije vrijednosti nalaze se ekstrinzične, iako učenici visoko vrjednuju sve ponuđene vrijednosti. Utvrđene su razlike u procjenama pojedinih vrijednosti s obzirom na školski uspjeh učenika, razinu obrazovanja oca, te procjenu materijalnog stanja u obitelji, ali ne i cijelih skupina intrinzičnih odnosno ekstrinzičnih vrijednosti kako je bilo pretpostavljeno. Učenici su usmjereniji na tehnička, a učenice na netehnička zanimanja u svojim profesionalnim namjerama. Učenici kojima materijalne prilike u obitelji djelomično predstavljaju poteškoću za profesionalne namjere manje namjeravaju studirati od onih koji materijalne prilike uopće ne smatraju preprekom. Učenici gotovo sve vrijednosti procjenjuju više ostvarivima u netehničkim zanimanjima. Zanimanja u kojima se najmanje percipiraju mogućnosti za ostvarenje radnih vrijednosti su tehnička zanimanja s potrebnom trogodišnjom srednjoškolskom naobrazbom. Tehnički orijentirani vide manje mogućnosti ostvarenja vrijednosti u netehničkim zanimanjima nego netehnički usmjereni učenici.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek