Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 896498

Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?


Novak, Krunoslav
Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom? // Bogoslovska smotra, 87 (2017), 1; 79-97 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 896498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?
(Adolescents and the Media: Trust with Reservations?)

Autori
Novak, Krunoslav

Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 87 (2017), 1; 79-97

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescenti i mediji, Two Step Flow of Communication, povjerenje u medije, interpersonalna komunikacija i novi mediji
(adolescents and the media, Two Step Flow of Communication, trust in the media, interpersonal communication and new media)

Sažetak
Neprestani razvoj tehnologije čini današnjem čovjeku dostupnim sve veći broji informacija. Sadržaji tih informacija predstavljaju i različite stavove, koji proizlaze iz različitih vrijednosnih okvira te nerijetko jedni druge dovode u pitanje. U interpretaciji medijskih poruka primatelj nije nužno prepušten samome sebi. To su potvrdila istraživanja još četrdesetih godina prošlog stoljeća, uočavajući protok informacija na dvije razine (Two Step Flow of Communication), gdje su identificirani tzv. opinion leaders kao posrednici između sadržaja poruke i primatelja, koje se drži vjerodostojnim u interpretaciji poruke. Zanima nas na koji način adolescenti, koji su u razdoblju života kad preispituju svoje stavove i uvjerenja, primaju medijske poruke koje mogu biti i međusobno kontradiktorne. Donosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine na području Varaždinske biskupije. U istraživanju o utjecaju sredstava komunikacije na religiozni identitet adolescenata obrađuju se i pitanja vezana za povjerenje srednjoškolaca u medijske sadržaje. Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanika tvrdi kako neće usvojiti medijske sadržaje koji se ne slažu s njihovim postojećim stavovima i uvjerenjima a da ih prethodno ne provjere. Prema odgovorima ispitanika, za provjeru primljenih informacija obratit će se osobama iz njihova fizičkog ambijenta, ali još više od toga koristit će medije kao kanale za provjeru tih informacija. Tu im je internet napose važan izvor o sadržajima i pitanjima koja se ne usude postaviti u interpersonalnoj komunikaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Novak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Krunoslav
Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom? // Bogoslovska smotra, 87 (2017), 1; 79-97 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Novak, K. (2017) Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?. Bogoslovska smotra, 87 (1), 79-97.
@article{article, author = {Novak, Krunoslav}, year = {2017}, pages = {79-97}, keywords = {adolescenti i mediji, Two Step Flow of Communication, povjerenje u medije, interpersonalna komunikacija i novi mediji}, journal = {Bogoslovska smotra}, volume = {87}, number = {1}, issn = {0352-3101}, title = {Adolescenti i mediji: povjerenje s rezervom?}, keyword = {adolescenti i mediji, Two Step Flow of Communication, povjerenje u medije, interpersonalna komunikacija i novi mediji} }
@article{article, author = {Novak, Krunoslav}, year = {2017}, pages = {79-97}, keywords = {adolescents and the media, Two Step Flow of Communication, trust in the media, interpersonal communication and new media}, journal = {Bogoslovska smotra}, volume = {87}, number = {1}, issn = {0352-3101}, title = {Adolescents and the Media: Trust with Reservations?}, keyword = {adolescents and the media, Two Step Flow of Communication, trust in the media, interpersonal communication and new media} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font