Pregled bibliografske jedinice broj: 896497
Usporedba algoritama za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine na urbanim autocestama
Usporedba algoritama za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine na urbanim autocestama, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 896497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba algoritama za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine na urbanim autocestama
(Comparison of Algorithms for Variable Speed Limit Control on Urban Motorways)
Autori
Korent, Nino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
54
Mentor
Ivanjko, Edouard
Neposredni voditelj
Gregurić, Martin
Ključne riječi
upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine ; simulacijsko okruženje ; urbane autoceste ; mikroskopska simulacija prometa ; neizrazita logika
(variable speed limit control ; urban motorway ; microscopic traffic simulation ; simulation framework ; fuzzy logic)
Sažetak
Autoceste su dimenzionirane kako bi omogućile veći maksimalni prometni kapaciteta, što posljedično omogućuje višu razinu uslužnosti (engl. Level of Service - LoS), u usporedbi s drugim vrstama prometnica. Unatoč tome u nekim slučajevima može doći do preopterećenja prometnog toka autoceste. Autoceste koje su konstruirane blizu većih urbanih središta posebice su pod velikim prometnim opterećenjem budući da se koriste za potrebe dnevnih migracija gradskog stanovništva i tranzitnog prometa. Najistaknutiji efekti zagušenja su duže vrijeme putovanja i veće onečišćenje zraka na prometnicama koje su pod utjecajem zagušenja. Kako bi se izbjegli ili ublažili efekti zagušenja na autocestama koristi se niz rješenja iz područja inteligentnih transportnih sustava. Najkorištenije upravljačke strategije na urbanim autocestama su upravljanje priljevnim tokovima i promjenjivo ograničenje brzine. Fokus rada je usporedba različitih algoritama za upravljanje promjenjivim ograničenjem na urbanim autocestama. U svrhu usporedbe je napravljen model dionice autoceste u mikroskopskom simulatoru VISSIM, implementirana su tri različita algoritma za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine u programskom paketu MATLAB te odsimulirane emsije ispušnih polinova cestovnih vozila u simulatoru EnViVeR.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb