Pregled bibliografske jedinice broj: 896445
Invaliditet u učitelja razredne nastave
Invaliditet u učitelja razredne nastave, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 896445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Invaliditet u učitelja razredne nastave
Autori
Keleković, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
05.10
Godina
2017
Stranica
49
Mentor
Rački, Željko
Ključne riječi
invaliditet, oštećenje, hendikep, osobe s invaliditetom, studenti s invaliditetom, učitelji razredne nastave s invaliditetom
(invalidity, impairment, handicap, persons with disability, students with disability, class teachers with disability)
Sažetak
Invalidnost je u svijetu, kao i u Republici Hrvatskoj, mnogo raširenija nego što se misli. Hrvatski registar osoba s invaliditetom bilježi iznenađujuće visoke brojke. Pogledi na invalidnost mijenjali su se kroz povijest, no, u sadašnjosti sve je viša razina svijesti o invalidnosti, kao i o potrebama, pravima i mogućnostima osoba s invaliditetom. Također, sve se više ulaže u osposobljavanje i pripremanje za rad osoba s invaliditetom, kako u industriji, građevinarstvu, trgovini, turizmu, tako i u obrazovanju. U ovome diplomskome radu a) definirat će se što je to invaliditet i tko su osobe s invaliditetom, b) upoznati zakonski okvir koji se odnosi na osobe s invaliditetom, c) izložit će se prava i uvjeti studenata s invaliditetom u Republici Hrvatskoj kao i d) podatci o ukupnom broju zaposlenih osoba s invaliditetom te podatci o broju osoba zaposlenih u obrazovanju u Republici Hrvatskoj, a bit će prikazano i kako je to biti e) učitelj razredne nastave s invaliditetom. Također, prikazat će se 1) rezultat istraživanja provedenog sa studentima treće godine Učiteljskoga studija o njihovim stavovima prema radu učitelja sa senzornim (oštećenje vida i sluha ; slijepa i gluha osoba) i motoričkim biotičkim oštećenjima u redovnoj razrednoj nastavi, kao i 2) jednogodišnja opservacija i cjelodnevno sudjelovanje u neposrednom nastavnom radu s učiteljicom s motoričkim biotičkim oštećenjem koja radi u razrednoj nastavi u redovnoj osnovnoj školi. Osobe s invaliditetom trebaju biti ravnopravni članovi društva te je svrha ovoga rada otkloniti predrasude, pobliže upoznati pojam invaliditeta i prikazati jedan od mnogih primjera dobre prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(mentor)