Pregled bibliografske jedinice broj: 896419
Filmski kanon, klasici i pitanje povijesne revalorizacije
Filmski kanon, klasici i pitanje povijesne revalorizacije // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XX. Književni kanon / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug, Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 236-249 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 896419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filmski kanon, klasici i pitanje povijesne revalorizacije
(Film canon, classics and the question of historical revalorization)
Autori
Lučić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XX. Književni kanon
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug, Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, 2018, 236-249
ISBN
978-953-163-472-4
Skup
XX. međunarodni znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske knjževnosti: književni kanon
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28.09.2017. - 29.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
filmski kanon, filmska kritika, umjetnička vrijednost, hrvatski filmski kanon, svjetski filmski kanon, povijesna revalorizacija, tradicija remek-djela
(film canon, film criticism, artistic value, Croatian film canon, world film canon, historical revaluation, tradition of masterpieces)
Sažetak
Rad opisuje, analizira i propituje uspostavu filmskoga kanona te njegovo širenje i različite promjene u fazama filmske povijesti. Kako razlozi formiranja kanona mogu biti različiti, ovisno o tome pristupa li mu se iz pozicije filmske kritike, historiografije ili teorije, rad u početnom dijelu analizira probleme vezane za ta pitanja, a osobito problem osobnih preferencija pri naglašavanju vrijednosti pojedinog filma, redatelja/autora ili filmskog korpusa. Prvi se dio rada tako fokusira na opis ranih estetskih okvira pri uspostavi filmskoga kanona 1920-ih ističući različite tipove razloga njegova održavanja. Potom se analiziraju dvije kritičke tendencije u povijesnoj dinamici razvoja filma, jedna koja zadržava stara, a druga koja preuzima nova estetska načela razdoblja. Posljednji dio rada opisuje situaciju kanoniziranja pojedinih filmova i redatelja u hrvatskoj filmskoj kulturi, poput Branka Bauera te različitog vrednovanja njegova dva filma, Ne okreći se sine i Samo ljudi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Krunoslav Lučić
(autor)