Pregled bibliografske jedinice broj: 896250
Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila
Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila, 2017., diplomski rad, diplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 896250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila
(Numerical stress analysis and design optimization of vehicle structure)
Autori
Vučenović, Matej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
22.09
Godina
2017
Stranica
79
Mentor
Brnić, Josip
Neposredni voditelj
Brčić, Marino
Ključne riječi
šasija, metoda konačnih elemenata, statička analiza, optimizacija, dinamička eksplicitna analiza
(chassis, finite element method, optimization, static analysis, dynamic explicit analysis)
Sažetak
U ovom diplomskom radu napravljena je statička i dinamička eksplicitna analiza konstrukcije vozila (šasije) koristeći softver ABAQUS te optimizacija pomoću Python-a i NOMAD-a. Za statičku analizu su uzeta standardna udarna opterećenja, težina vozača te vlastita težina konstrukcije. Statička analiza se prvo radi sa bilo kojim vrijednostima poprečnih presjeka cjevastih profila. Poželjno je da vrijednosti poprečnih presjeka budu približno traženih odnosno optimalnih vrijednosti kako sama optimizacija ne bi trajala beskonačno dugo. Statička analiza nam je potrebna samo da bi se mogla izvršiti optimizacija željenih dijelova konstrukcije u odnosu na zadana ograničenja. Ograničenja su zadana kao gornje i donje granice vrijednosti pojedinih parametara optimizacije i kriterij čvrstoće. Pomoću Python-a se vrši međusobno komuniciranje između ABAQUS-a, samog Python-a te NOMAD-a. U Python-u je napisan kod koji generira željene datoteke rezultata (naprezanje i vrijednosti cjevastih profila) i radi promjenu dok se ne postigne uvjet da je dopušteno naprezanje jednako dobivenom naprezanju. Optimizacija je izvršena sa različitim načinima pretraživanja optimalnog rješenja. Sva dobivena rješenja se proučavaju i odabiru najpovoljnija sa stajališta proizvodnje i dizajna. Koristeći optimalnu strukturu napravljena je dinamička eksplicitna analiza frontalnog sudara sa određenom brzinom gibanja po jednoj osi, ali zbog mnogih nedostataka u modela nije mjerodavna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka