Pregled bibliografske jedinice broj: 896162
Pojam imedijska promocija "Hortikulturnih vrtova" u časopisu Gardenia
Pojam imedijska promocija "Hortikulturnih vrtova" u časopisu Gardenia // Mediji i turizam / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado (ur.).
Zadar: Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 357-370 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 896162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojam imedijska promocija "Hortikulturnih vrtova" u časopisu Gardenia
(Medija Promotion of Horticultural gardens in the magazine Gardenia)
Autori
Vrsaljko, Anđelko ; Dragojević, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam
/ Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado - Zadar : Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, 2010, 357-370
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Mediji i turizam
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
časopis Gardenia, hortikulturni vrtovi, mediji, turizam
(Gardenia magazine, horticultural gardens, media, tourism)
Sažetak
Rudimenti hortikulturnih vrtova sežu u prapočetak ljudske civilizacije. Simboliku prvog hortikulturnog vrta nalazimo u Knjizi postanka, kada Jahve Bog zasadi vrt u Edenu za prve ljude Adama i Evu. Nadalje slijede tri kulturna središta kao što su Kina, Grčka i Mezopotamija, koje se smatraju ishodištem svih današnjih hortilulturnih vrtova svijeta. Hortikultura postaje umjetnost i kultura gojenja cvijeća i ukrasnog bilja, razigrani florizam, kolorit mio ljudskoj duši i oku, duhovna potreba i opojnost, opuštajući relaks i blagotvorno utočište. Njihova medijska promocija započinje usmenom predajom s dalekih putovanja, kroz putopisna pripovijedanja u starim listinama, raznovrsne novine, specijalizirane časopise, stručne i znanstvene knjige, letke, radijske putopisne priče do današnjih elektroničkih i globalnih medija. Medijska promocija potiče najprije znatiželju da se posjete pojedini hortikulturni vrtovi, koji stvaraju prve zaljubljenike, hobiste, stručne i znanstvene neimare, te su zapravo ti prvi posjeti ishodište turističke atrakcije danas. Moderni turizam se temelji na selektivnosti, stoga je hortikulturna umjetnost, pejzažna i krajobrazna ljepota, uz povijesne spomenike (primjerice spomenik parkovne arhitekture i sl.), kulturne znamenitosti, umjetničke znamenitosti, vrlo važan element suvremene turističke ponude.Sve jača konkurentnost turističkih operatera i turističkih agencija, s izrazito raznolikim i kreativnim programima, naprosto tjera da hortikulturna ljepota postaje neizostavan dio turističke ponude određene destinacije. Posebice u novom turističkom trendu - ruralnom turizmu. Ovaj rad povezuje opservaciju vrtne umjetnosti s promotivnim dostignućem današnjeg doba – medijem. Odabran je specijalizirani talijanski hortikulturni časopis Gardenia kao medijski element, jer obrađuje hortikulturnu tematiku i u nekim dijelovima je povezuje s turizmom. Analitički su obrađene atraktivne destinacije, odnosno krajobrazi i u njima vrtovi vila i dvoraca, ružičnjaci, egzotični vrtovi, gradski vrtovi, vrtovi uz more, privatni vrtovi, samostanski vrtovi, botanički vrtovi, nacionalni parkovi i uređeni krajobrazi. Nadalje, dat je prikaz hortikulturne raznovrsnosti i raznolikosti turističkih atrakcija: Italije, Francuske, Velike Britanije i drugih atraktivnih destinacija.Također je dat detaljan floristički prikaz vrsta i njihova zastupljenost, što je bitan element ispravnog analitičkog pristupa. Na kraju je dat kratak prikaz nekih naših atraktivnih destinacija i njihove medijske promocije s osvrtom na turizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija