Pregled bibliografske jedinice broj: 896148
Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"
Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola" // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 2; 156-169 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 896148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"
(Pupils' evaluation of the "Active/Efficient school" curriculum)
Autori
Bratko, Denis ; Ljubin, Tajana ; Matijević, Milan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141
(2000), 2;
156-169
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vanjska evaluacija, kurikulum, aktivna škola, nastavne strategije
(external evaluation, curriculum, active school, teaching strategies)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati vanjske evaluacije kurikuluma Aktivna/efikasna škola. Projekt Aktivna/efikasna škola provodi se u dvanaest model-škola, a sastoji se u poučavanju učitelja humanističko-motivacijskom pristupu u nastavi. Cilj evaluacije bio je ispitati postiže li kurikulum svoje ciljeve te razlikuje li se model škole od kontrolnih škola po varijablama na koje je projekt usmjeren. U ispitivanju je sudjelovalo ukupno 619 učenika iz dviju eksperimentalnih i dviju kontrolnih škola. Rezultati usporedbe učenika eksperimentalnih i kontrolnih škola upućuju na zaključak da su načela koja se promoviraju projektom Aktivna/efikasna škola zastupljenija u eksperimentalnim školama. Projekt je imao učinka na neke varijable strategija učenja i poučavanja, motivaciju učenika i osposobljenost za samostalno učenje, kao i na prijateljski odnos između učenika i učitelja. Od upitničkih mjera značajni učinci uočeni su na jednoj varijabli ličnosti (prosocijalno ponašanje) i dvjema varijablama razredno- nastavnog ozračja (zadovoljstvo i poteškoće).
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb