Pregled bibliografske jedinice broj: 896126
TERAPIJSKI PRISTUPI KOD POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA
TERAPIJSKI PRISTUPI KOD POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 896126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TERAPIJSKI PRISTUPI KOD POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA
(Therapeutic approaches to auditory processing disorders)
Autori
Vujić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.06
Godina
2017
Stranica
44
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
poremećaj slušnog procesiranja, slušno procesiranje, terapija
(auditory processing disorder, auditory processing, therapy)
Sažetak
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) se odnosi na perceptivne teškoće u obradi slušnih informacija u središnjem živčanom sustavu, koje se očituju slabom izvedbom u jednoj ili više vještina slušnog procesiranja. Osobe s PSP-om imaju uredan sluh, ali ne mogu čuti i razumjeti govorne zvukove, osobito u bučnom okruženju te postižu uredne rezultate na standardnim audiološkim testovima. Uzrok PSP-a nije točno utvrđen te se procjenjuje da zahvaća 2-5% dječje populacije. PSP može koegzistirati s raznim drugim poremećajima, poput jezičnih teškoća i teškoća učenja, no nikada nije posljedica tih teškoća. Cilj ovog rada je prikupiti i sažeti relavatnu literaturu koja prikazuje i opisuje terapijske postupke kod poremećaja slušnog procesiranja. Procjena i terapija PSP-a zahtijevaju multidisciplinarni pristup. Bitno je započeti sa sveobuhvatnom intervencijom odmah nakon postavljanja dijagnoze PSP-a jer teškoće koje dijete ima mogu značajno narušiti komunikaciju, učenje i socijalni razvoj. Primarni cilj terapije je povećanje sposobnosti korištenja informacija prezentiranih u slušnom modalitetu. Terapija PSP-a uključuje auditivni trening, prilagodbu okoline i primjenu kompenzacijskih strategija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)