Pregled bibliografske jedinice broj: 896118
Učestalost poremećaja slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi
Učestalost poremećaja slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 896118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost poremećaja slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi
(Prevalence of auditory processing disorder in older kindergarten children)
Autori
Veličković, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.06
Godina
2017
Stranica
42
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
slušno procesiranje, poremećaj slušnog procesiranja, djeca starije vrtićke dobi
(auditory processing, auditory processing disorder, older kindergarten children)
Sažetak
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) deficit je neurološke obrade zvučnih podražaja, koji nije rezultat viših funkcija poput jezika, kognicije ili srodnih čimbenika, no može koegzistirati s teškoćama istih. Zbog komorbiditeta poremećaja slušnog procesiranja i drugih teškoća, poput teškoća učenja, ADHD-a, jezičnih teškoća i sl., procjena i dijagnostika PSP-a trebaju biti sveobuhvatni i učinjeni od strane multidisciplinarnog tima (logoped, audiolog, psiholog, učitelj). Procjenjuje se da 2 do 5% dječje populacije ima poremećaj slušnog procesiranja, pa je cilj ovog istraživanja provjeriti učestalost istog kod djece starije vrtićke dobi (KD 5 ; 06 - 6 ; 06 godina) te provjeriti postoje li statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica u slušnom procesiranju, primjenom Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (TEST PSP-1, Hedjever, 2017). Rezultati istraživanja su pokazali da učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod djece starije vrtićke dobi iznosi 2, 28% što je u skladu s podacima dosadašnjih inozemnih istraživanja. Nadalje utvrđeno je da ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica u slušnom procesiranju (p>0, 05), no utvrđena je statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u kronološkoj dobi (p=0.01, p<0.05). Procjena sposobnosti slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi važna je zbog ranog otkrivanja rizične djece za poremećaj slušnog procesiranja, te za pravovremenu i odgovarajuću terapiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)